Спільнота українських IT-спеціалістів “ІТ-армія України”, що фокусується на DDoS-операціях проти інформаційних ресурсів та сервісів країни-агресора, заявила про атаку на декілька десятків російських банків і фінансових сервісів. Після збоїв у трьох великих банках, які спільнота атакувала раніше, падіння були зафіксовані в низці сервісів та терміналів нової групи установ.
Як зазначається у релізі спільноти, ще більше банків відчули збої разом з системою карткових платежів “Мир”. Роботі “ВТБ”, “Сбербанк”, “Тінькофф”, “Альфа-Банк”, “Білайн”, “МТС”, “Ростелеком”, “Газпромбанк”, “Мегафон”, “СБП”, “НСПК”, “ЄИРЦ” та безліч менших сервісів була порушена.
Найбільше постраждав “ВТБ”, графік демонструє пікове зростання скарг користувачів до 80% близько 13:00. 30% користувачів повідомляли про недоступність сайту банку, 24% — про збої в мобільному додатку.
“Сбербанк” також зазнав значних збоїв — різке зростання скарг після 13:00. 48% користувачів скаржилися на проблеми з переказами та платежами, 21% — на збої в роботі мобільного додатку.
Схожа ситуація і з “Тінькофф” — пік скарг припадає на 13:00. 28% повідомляють про загальний збій, 25% – про проблеми з мобільним додатком.
НСПК також зазнала масштабного збою близько 01:00 та 11:00. 47% користувачів скаржилися на проблеми з переказами та платежами.
Загалом, збої торкнулися більшості великих російських фінансових установ та платіжних систем, що свідчить про системний характер проблеми. У “ІТ-армії України” припустили, що це може бути одна з наймасштабніших DDoS атак в історії.
Раніше спільнота публікувала дані про успішне налаштування технічних збоїв в роботі мобільних застосунків та терміналів трьох російських банків. Скріншоти графіків з інформаційних панелей одразу трьох великих російських банків – “Альфа-банку”, “ВТБ” та “Газпромбанку”, а також окремого сервісу ВТБ для професійних трейдерів під назвою QUIK, демонстрували різке зростання скарг клієнтів на збої в роботі онлайн-сервісів та платіжних терміналів протягом 19 червня.