Спільнота українських IT-спеціалістів “ІТ-армія України”, що фокусується на DDoS-операціях проти інформаційних ресурсів та сервісів країни-агресора, заявила про успішне налаштування технічних збоїв в роботі мобільних застосунків та терміналів низки російських банків. Синхронні збої в роботі онлайн-сервісів одразу декількох великих банків росії зачепили суттєву кількість у різних регіонах країни.
Як зазначається у релізі спільноти, скріншоти графіків з інформаційних панелей одразу трьох великих російських банків – “Альфа-банку”, “ВТБ” та “Газпромбанку”, а також окремого сервісу ВТБ для професійних трейдерів під назвою QUIK, демонструють різке зростання скарг клієнтів на збої в роботі онлайн-сервісів та платіжних терміналів протягом 19 червня.
“Нам вдалося синхронно вивести з ладу додатки та платіжні термінали Альфа-банку, ВТБ, Газпромбанку і повністю заблокувати проведення фінансових операцій”, – йдеться в релізі.
Зокрема, близько 11:30 за московським часом кількість звернень користувачів “Альфа-банку” про проблеми із застосунком сягнула 44 повідомлень на хвилину, коли зазвичай фіксувалося не більше 2-3 скарг.
Дані з інформаційної панелі “ВТБ” показують, що приблизно о 7:00 ранку кількість скарг на збої в онлайн-банкінгу та роботі терміналів зросла до 75 на хвилину при нормальному рівні в 1-2 звернення.
У “Газпромбанку” з 7:00 до 9:00 ранку кількість скарг на неможливість входу в додаток чи проведення платежів зросла з 2-3 до майже 30 на хвилину. 41% клієнтів банку повідомляли про труднощі з мобільним додатком, ще 24% не могли зайти в особистий кабінет на сайті.
Щодо платформи QUIK ВТБ з 9:30 до 10:00 ранку кількість повідомлень про неможливість встановити з’єднання чи постійні обриви різко підскочила до пікового значення понад 100 на хвилину проти звичайного рівня в 10-20 скарг.
В “ІТ-армії України” відзначити талант команди розвідки спільноти та подякували всім, хто долучився. Також там припустили, що зі зростанням потужностей спільноти їх команда зможе впливати на всю банківську систему країни-агресора.