Компанія PayPal зобов’язалася змінити свої умови та положення, щоб повністю відповідати законодавству Європейського Союзу про захист прав споживачів. На такий крок компанія пішла після обговорення, проведеного з Європейською Комісією та національними органами захисту прав споживачів.
Як зазначається у релізі Єврокомісії, PayPal зобов’язався змінити свої умови та положення, щоб зробити їх більш прозорими та зрозумілими для своїх клієнтів та користувачів.
Мережа співпраці у сфері захисту прав споживачів (CPC), яка координується Єврокомісією та очолюється Німецьким агентством з охорони навколишнього середовища (Umweltbundesamt) розпочала цей діалог з PayPal ще у травні 2023 року. Мережа вважала, що умови фірми були складними для розуміння та загалом несправедливими для клієнтів.
PayPal погодився розв’язати цю проблему та внести зміни до проблемних пунктів своєї угоди користувача, щоб краще відповідати директиві про несправедливі умови договорів. Очікується, що зобов’язання, взяті на себе PayPal, приведуть практику компанії у відповідність до вимог законодавства ЄС про захист прав споживачів.
Зокрема, компанія зосередиться на роз’ясненні того, які пункти стосуються клієнтів, а які — лише бізнесу, вилучить положення, що вимагають від клієнтів перевіряти дотримання законів (включаючи формулювання на кшталт “на витрати, дозволені законом”), а також уточнить, що користувачі не несуть відповідальності за шкоду, яка була заподіяна не з їхньої вини, або яку вони не могли передбачити.
Крім того, PayPal вилучить положення, які покладають на клієнтів обов’язок самостійно перевіряти інформацію (включаючи положення про те, що компанія не може гарантувати точність інформації), а також вилучить терміни, які не можуть бути зрозумілі клієнтам без додаткових пояснень або без загальної перевірки чи уточнення, здійсненої ними самостійно (наприклад, “непорушення прав” або “комерційна придатність”). Фірма прагне, щоб клієнти розуміли, що у разі виникнення спору вони також можуть скористатися правом своєї країни проживання.
Про зміни буде повідомлено клієнтам та користувачам через оновлення політики 21 лютого 2024 року, а офіційно вони набудуть чинності 28 травня 2024 року.
Протягом цього процесу CPC буде активно стежити за тим, як PayPal включає зобов’язання у свої умови та положення, а також за тим, як вона буде забезпечувати їх дотримання, якщо це буде необхідно.
Регламент про співробітництво у сфері захисту прав споживачів дозволив національним органам влади використовувати загальний набір інструментів для виявлення порушень та вжиття швидких і скоординованих заходів проти торговців і підприємств, які не дотримуються вимог. Нова директива, спрямована на оптимізацію правозастосування та модернізацію правил захисту прав споживачів ЄС, внесла зміни до існуючих інструментів законодавства ЄС про захист прав споживачів, підвищивши прозорість для клієнтів при здійсненні ними платежів на онлайн-маркетах.