До найбільшого розпродажу року залишилося всього кілька днів, бренди та маркетплейси завершують приготування, а деякі показали перші пропозиції розпродажів. За прогнозами Admitad Україна, онлайн-продажі в нашій країні виростуть щонайменше на 60%.
Як зазначає компанія, у 2022 році продажі на Black Friday в усьому світі вкотре побили рекорди. Глобальні замовлення в середньому зросли від 2% до 15% порівняно з 2021 роком. Сам факт того, що зростання відбувалося в нинішніх економічних умовах і на тлі зростання інфляції, безперечно, є добрим знаком для бізнесу. Цього року українські бренди також повинні побачити помірне зростання продажів порівняно з менш сприятливим 2022 роком.
За даними Admitad Україна, за тиждень розпродажів покупці в Україні збільшили свої замовлення на 57%, а витрати – на 22% порівняно зі «звичайним» періодом. Цього року можна очікувати ще більшого сплеску, адже у 2023 році загальна кількість онлайн-покупок в Україні зросте щонайменше на 7% порівняно з попереднім роком. За оцінками експертів, бренди можуть розраховувати на стрибок продажів на 60%.
Також зазначається, що у 2022 році маркетплейси вийшли в лідери, їх частка в середньому складає понад 60% усіх продажів у світі та понад 65% продажів в Україні.
Минулого року товари з категорій «Мода» та «Товари для дому» обігнали електроніку, яка раніше займала перше місце в рейтингу. Меблі та товари для дому зробили величезний стрибок вперед і очолили список. Розподіл замовлень в цілому по світу виглядає наступним чином:
- Мода (одяг, аксесуари, взуття, годинники) – 29,2%
- Дім та сад – 21,1%
- Електроніка та смартфони – 16,4%
- Дитячі товари, іграшки та ігри – 10,4%
- Краса та здоров’я – 7,4%
- Спортивні товари – 3,9%
- Автотовари – 3,8%
- Інструменти – 3,8%
- Інше – 4,8%
Українські покупці сильно відрізнялися за типами популярних товарів від світових трендів – війна наклала свій відбиток на потреби покупців. Наприклад, лідером продажів стала електроніка: аксесуари на кшталт павербанків і зарядних пристроїв, засоби зв’язку, побутова техніка, зокрема обігрівачі – на них припало понад 32% усіх продажів. Далі йдуть товари з категорії «Лампи та освітлення» з 15,2% – у листопаді 2022 року вже почали відбуватися систематичні аварійні відключення електроенергії через обстріли з боку країни-агресора в різних регіонах України. На товари для дому та саду припало 14,9% продажів.
Лише на четвертій сходинці з 10,5% продажів опинилися одяг, взуття та аксесуари – українці значно знизили інтерес до цієї категорії товарів минулого року, особливо у порівнянні зі світовими показниками. З іншого боку, українці виявили підвищений інтерес до авто- та мотозапчастин – на них припало 6,4% замовлень. Ще 5,8% припало на категорію «Інструменти».
Всі перераховані вище категорії залишаються актуальними і у 2023 році, але деякі з них стали ще більш популярними.