Німеччина може запровадити 10% податок на великі онлайн-платформи, такі як Google та Facebook. Про це повідомив новий міністр культури Вольфрам Ваймер, пише Reuters.
За словами Ваймера, великі компанії заробляють мільярди євро в Німеччині, отримуючи значні прибутки та користуючись інфраструктурою та культурним середовищем країни. Втім, платформи сплачують мінімальні податки та мало інвестують.
Ініціатива передбачає розробку законопроєкту, який би зобов’язав цифрові платформи сплачувати податок з доходів, отриманих у Німеччині. Водночас Ваймер зазначив, що уряд готовий до діалогу з компаніями щодо альтернативних рішень, наприклад, добровільних внесків.
На думку міністра культури, нинішня ситуація є несправедливою – великі технологічні гіганти створюють монопольні структури, які не лише обмежують конкуренцію, але й концентрують медіавплив, що становить загрозу для свободи вираження думок.
Подібні податки на цифрові послуги вже запровадили Франція, Італія, Іспанія, Туреччина, Індія, Австрія та Канада. Заходи спрямовані на те, щоб змусити великі технологічні компанії справедливо сплачувати податки в країнах, де вони отримують значні доходи.
Зауважимо – німецьку податкову ініціативу можна частково порівняти з українським «податком на Google», який набув чинності у 2022 році. Україна запровадила 20% ПДВ на електронні послуги, що надаються українським користувачам іноземними компаніями. Німеччина ж планує обкласти сам прибуток цифрових гігантів у межах своєї юрисдикції.