Національний банк розпочав публічне обговорення проєкту методичних рекомендацій з інклюзивного надання фінансових послуг для громадян з інвалідністю та інших маломобільних груп. НБУ запрошує долучитися до обговорення представників фінансових установ, профільних об’єднань та кваліфіковані громадські організації, що опікуються питаннями потреб людей з інвалідністю.
Як зазначається у релізі регулятора, запропоновані рекомендації сприятимуть створенню безпрецедентно інклюзивного фінансового простору для кожного жителя України.
“Фінансові послуги – частина критичної інфраструктури, тому філософія безбар’єрності та підтримка ветеранів і людей з інвалідністю не просто цивілізаційний вибір, а основа нинішньої державної політики. Національний банк підтримує трансформацію України в “країну без обмежень”. Безбар’єрність – одна з пріоритетних тем у “Стратегії розвитку фінансового сектору”, – йдеться в повідомленні НБУ.
У Нацбанку очікують, що відмова від формального підходу до обслуговування клієнтів з інвалідністю та інших маломобільних груп населення означатиме не лише дотримання законодавства, але й визнання корпоративної відповідальності фінансових установ перед ветеранами війни та людьми з інвалідністю, людьми похилого віку та іншими маломобільними групами населення.
Проєкт методичних рекомендацій враховує особливі потреби та виклики, з якими стикаються громадяни, які постраждали внаслідок вторгнення рф, включаючи тих, хто шукає нові шляхи для побудови свого життя та економічного благополуччя. Він містить додаткові вказівки щодо створення безбар’єрних середовищ та забезпечення доступу до фінансових послуг для громадян із різними ступенями мобільності.
“Це чіткий перелік розумних пристосувань приміщень, дистанційних каналів обслуговування та способів надання послуг для “безбар’єрності” та інформаційної доступності для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп”, – пояснюють у регуляторі.
Наразі, як зазначає регулятор, у проєкті містяться рекомендації щодо фізичної доступності приміщень та використання спеціального устаткування, системи дистанційного обслуговування, технічних вимог до сайтів та застосунків, а також уважного ставлення до клієнтів з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, зокрема, що не містить ознак дискримінації або зневажливої лексики тощо.
У НБУ підкреслили, що рекомендації поширюються на всіх осіб, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Нацбанк. Водночас вони мають рекомендаційний, інформаційний та роз’яснювальний характер, стосуються окремого напряму діяльності фінансової установи – обслуговування споживачів із маломобільних груп населення, та не містять норм, обов’язкових до виконання органами державної влади, місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами.
Рекомендації закликають всі фінансові установи дотримуватися принципу корпоративної відповідальності та докладати додаткових зусиль для створення рівних можливостей та повноцінного економічного життя в соціумі для всіх без виключення клієнтів.
Інформація про проєкт, його концепцію та обґрунтування розміщена на сторінках офіційного інтернет-представництва НБУ для широкого доступу та коментування. Пропозиції приймаються до 15 лютого включно.