Національний банк з 19 серпня вносить зміни до порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті в обмінниках, касах банків та на пошті. Зміни мають допомогти українцям оперативно вирішувати спірні чи конфліктні ситуації під час обміну валюти.
Як зазначається на сайті регулятора, перша зміна стосується розширення переліку інформації, яка має розміщуватися в касі банку, небанківської фінансової установи та оператора поштового зв’язку (далі – небанківська установа), їх відокремлених підрозділів, пункту обміну валюти в доступному для огляду клієнтами місці.
Мова йде про інформацію про юридичну особу – банк або небанківську установу, із зазначенням місцеперебування, номера телефону або номера телефону “гарячої лінії” (за наявності), адреси електронної пошти, посилання на інтернет-сторінку (за наявності) для подання звернень клієнтів до банку, небанківських установ, а також контактною інформацією НБУ із зазначенням місцеперебування, номера телефону універсальної “гарячої лінії”, адреси електронної пошти, посилання на сторінку офіційного Інтернет-представництва для подання звернень клієнтів банку, небанківської установи до Нацбанку.
Перелік інформації, що з 19 серпня повинна розміщуватися в касі банку, небанківської установи, їх відокремлених підрозділів, пункту обміну валюти:
- копія наказу (розпорядження) про встановлення курсів купівлі та продажу іноземних валют;
- перелік валютно-обмінних операцій, які здійснює каса, пункт обміну;
- повідомлення про обов’язковість здійснення касиром операції сторно в разі звернення клієнта з відмовою від здійсненої валютно-обмінної операції;
- витяг із наказу про встановлення тарифів комісійної винагороди за здійснення операції з обміну готівки;
- повідомлення про касира каси, який здійснює валютно-обмінні операції;
- копія банківської ліцензії або ліцензії/витягу з реєстру осіб, яким видано ліцензію на здійснення валютних операцій;
- місцезнаходження каси;
- інформація про юридичну особу – банк або небанківську установу: місцезнаходження, номер телефону або номер телефону “гарячої лінії” (за наявності), адреса електронної пошти, посилання на інтернет-сторінку (за наявності) – додано;
- контактна інформація Національного банку: місцезнаходження, номер телефону універсальної “гарячої лінії”, адреса електронної пошти, посилання на сторінку офіційного Інтернет-представництва – додано.
У регуляторі підкреслюють, що зазначені зміни сприятимуть кращому інформуванню клієнтів про контакти для звернень у разі виникнення спірних/конфліктних ситуацій або для інформування про порушення під час здійснення валютно-обмінних операцій.
Друга зміна стосується надання фізичним особам-нерезидентам можливості отримувати на поточні рахунки в гривнях кошти, сплата яких передбачена умовами цивільноправових договорів. Це пов’язано з відповідними змінами в законодавстві України.
Алгоритм дій громадян у випадку виникнення порушень під час здійснення валютно-обмінних операцій:
- потрібно звернутися зі скаргою до керівництва банку чи небанківської фінансової установи, яка порушує правила обміну валют, щоб вони були в курсі порушень їх підлеглих;
- у разі, якщо реакції з боку керівництва банку чи небанківської фінансової установи немає, слід звернутися до Національного банку.