Національний банк пропонує до обговорення розроблений регулятором порядок повідомлення надавачем фінансових або супровідних послуг НБУ про настання технічного збою або інших невідворотних обставин, які об’єктивно унеможливили проведення оцінювання кредитоспроможності споживача або подання інформації про споживчий кредит до бюро кредитних історій.
Як зазначається у релізі НБУ, там пропонують встановити порядок для надавачів фінансових і супровідних послуг, який дасть змогу в простий спосіб повідомити та підтвердити факт настання технічного збою. В такому разі регулятор не буде накладати санкції через фактичну неможливість виконання завдань.
“Якщо не було проведено оцінювання кредитоспроможності споживача або не виконано обов’язок і не дотримано строків подання інформації про споживчий кредит до бюро кредитних історій, включеного до Єдиного реєстру бюро кредитних історій, через технічний збій або інші невідворотні обставини, Національний банк не буде застосовувати штрафні санкції відповідно до абзацу сімнадцятого частини другої статті 28 Закону України “Про фінансові послуги та фінансові компанії”, – пояснюють у Нацбанку.
У проєкті передбачено низку вимог стосовно надання інформації про технічний збій. Вони включають повідомлення про факт настання технічного збою не пізніше ніж на другий робочий день із дня їх настання, а також перелік інформації, яка має надаватися під час такого повідомлення. До цього має надаватися письмове підтвердження факту настання технічного збою упродовж п’яти робочих днів із дня повідомлення про факт їх настання, а також перелік інформації, яка має зазначатися в такому письмовому підтвердженні.
Регулятор пропонує до ознайомлення проєкт постанови, проєкт презентації та аналіз її регуляторного впливу. Зауваження та пропозиції до проєкту постанови приймаються до 24 лютого.