Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Вибір редакції»Навіщо PayPal власний стейблкоїн та чи не повторить він долю Libra від Facebook?

    Навіщо PayPal власний стейблкоїн та чи не повторить він долю Libra від Facebook?

    11 Вересня 2023
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    В серпні цього року PayPal представив власний стейблкоїн PayPal USD (PYUSD), прив’язаний до долара США, який використовуватиметься в транзакціях між продавцями та клієнтами. Це не перший крок платіжного гіганта у криптосекторі – у 2014 році компанія дозволила клієнтам купувати та продавати певні криптоактиви на своїй платформі, а потім і здійснювати окремі платежі у цих криптоактивах. Але власний стейблкоїн демонструє амбіції PayPal стати лідером не лише фіатних, а й криптовалютних платежів. Що змінить запуск PYUSD та чи вийде у PayPal те, що не вийшло у Цукерберга?

    Навіщо PayPal власний стейблкоїн

    PayPal USD випускається нью-йоркською криптокомпанією Paxos Trust і повністю забезпечений депозитами в доларах США, короткостроковими казначейськими облігаціями та подібними грошовими еквівалентами. Стейлбкоїн можна обміняти на долари США 1:1 у будь-який час.

    PayPal має намір зробити PYUSD ключовою частиною своєї платіжної інфраструктури. Клієнти компанії можуть переказувати PYUSD між PayPal і зовнішніми гаманцями, найпоширенішими біржами та Web3-застосунками, що підтримують його, а також оплачувати стейблкоїном покупки товарів і послуг або конвертувати будь-яку з підтримуваних PayPal криптовалют у PYUSD і навпаки. “Перехід до цифрових валют вимагає стабільного цифрового інструменту, який легко підключається до фіатної валюти, як-от долар США”, — каже Ден Шульман, президент і генеральний директор PayPal, який, до слова, в кінці цього року йде на пенсію.

    Капіталізація ринку криптовалютних стейблкоїнів становить $124 млрд, на ньому домінують два гравці – Tether з ринковою капіталізацією в $83 млрд, за яким слідує випущений Circle USD Coin з ринковою капіталізацією в $26 млрд. Обидва гравці підтримали нещодавно запущений стейблкоїн PayPal. Головна перевага платіжного гіганта на ринку стейблкоїнів – наявність регульованого бізнесу онлайн-платежів з широкою інфраструктурою. Тобто PayPal може зробити PYUSD доступним за межами своєї екосистеми.

    PayPal є першою великою фінансовою компанією США, яка випустила власний стейблкоїн, забезпечений доларами США. Хоча, якщо бути точними, JPMorgan був першою великою фінансовою установою, яка запустила стейблкоїн під назвою JPM coin у 2019 році. Але монета JPM доступна лише для інституційних клієнтів банку. PayPal, в свою чергу, прагне донести свій стейблкоїн до широких мас, використовуючи при цьому традиційну фінансову екосистему.

    Регулювання стейблкоїнів

    Запускаючи власний стейблкоїн, PayPal заявила, що одним із ключових напрямків діяльності буде тісна співпраця з регуляторами. PayPal розуміє необхідність традиційного фінансового регулювання та комплаєнсу – це важливо для встановлення довіри споживачів.

    У липні комітет із фінансових послуг Палати представників США прийняв сім законодавчих актів, спрямованих на створення нормативної бази для платіжних стейблкоїнів, а також захист цифрових активів. У документах визначено кілька регулятивних шляхів для схвалення та регулювання емітентів стейблкоїнів, що забезпечить надійний захист споживачів.

    Більше того, законодавці впевнені, що “стейблкоїни — якщо вони випущені відповідно до чіткої нормативної бази — обіцяють стати опорою платіжної системи 21-го століття”. А запуск PYUSD від одного з найпопулярніших у світі платіжних процесорів може стати вирішальним поштовхом, необхідним регуляторам.

    PayPal USD vs. Libra від Facebook

    Facebook, а нині Meta Platforms, представила власну криптовалюту Libra в червні 2019 року. Та, як відомо, проєкт не став успішним – компанія закрила його в січні 2022 року. Чи чекає стейблкоїн від PayPal така ж доля? Колишні чиновники, керівники компаній та аналітики пояснюють, що PayPal займає сильнішу позицію, ніж Facebook, а регулятори й політики нині краще знайомі зі стейблкоїнами, ніж у 2019 році. Розробка федеральних норм щодо стейблкоїнів також допомогла підвищити їх легітимність в очах законодавців.

    На відміну від Facebook, гіганта соціальних медіа, який перебував під пильною увагою через проблеми з конфіденційностю та втручання Росії у вибори, PayPal є відомим фінансовим оператором у Вашингтоні. За даними OpenSecrets, минулого року компанія витратила $1,13 млн на федеральне лобіювання, і, як свідчать записи, лобіює криптовалюти протягом кількох років.

    Запуск PYUSD викликав дуже стриману реакцію у Вашингтоні. PayPal заявив, що за його планами, стейблкоїн використовуватиметься переважно американськими клієнтами для купівлі та продажу інших криптотокенів на платформі компанії. А от коли Facebook запустив Libra та заявив про плани революціонізувати світову фінансову систему, це викликало негативну реакцію з боку політиків. Вони були стурбовані тим, що Libra може дати Facebook занадто великий контроль над грошовою системою та порушити конфіденційність користувачів.

    Запуск PayPal USD: місяць потому

    Втім, через місяць після запуску стейблкоїн PayPal стикнувся з обмеженим впровадженням, незважаючи на лістинг на кількох великих криптобіржах. Максимальна пропозиція монет PYUSD може скласти $44,37 млн. Водночас станом на початок вересня в обігу перебуває лише $6,5 млн PYUSD, тобто менше 20%. Це дуже мало, враховуючи, що з моменту запуску стейблкоїна минуло більше місяця. Якщо порівняти зі ще одним нещодавно запущеним стейблкоїном Aave GHO, то його пропозиція зросла до $25 млн за аналогічний період.

    Багато хто очікував, що стейблкоїн, який підтримується таким платіжним гігантом, як PayPal, складе жорстку конкуренцію відомим аналогам – Tether (USDT) і Circle (USDC). Слабкий успіх можна пояснити відсутністю новин про PYUSD до моменту запуску. Однак Bank of America у своєму звіті зазначив, що не очікує зростання PayPal USD у найближчій перспективі, пояснюючи це тим, що ключові стейблкоїни, які існують на ринку, і так приносять дохід інвесторам. Також у звіті вказують на несумісність з гаманцями, відсутність торгових пар і відсутність нових функцій як причини повільного впровадження PYUSD.

    Цифрові активи
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяSquare проведе розслідування великого минулотижневого збою
    Наступна стаття PayPal запускає сервіс обміну криптовалют на долари

    Схожі статті

    ЄС планує розширити централізований нагляд за криптобіржами та фондовими ринками

    4 Листопада 2025

    Coinbase впроваджує Pay by Bank для купівлі криптовалюти в Німеччині

    3 Листопада 2025

    Revolut запровадив безкомісійний обмін між доларами та стейблкоїнами за курсом 1:1

    3 Листопада 2025

    DBS і Goldman Sachs здійснили першу міжбанківську угоду з криптоопціонами

    30 Жовтня 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 202501 Хв читання

    Візуальна соціальна мережа та пошукова система Pinterest представила асистента для шопінгу на базі штучного інтелекту,…

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту