Популярні провайдери BNPL-послуг (Buy now, pay late – купуй зараз, плати пізніше), такі як Klarna і Affirm, що дозволяють відкласти оплату покупки на більш пізній термін або розділити суму на декілька рівних частин без переплати, зіткнулися з труднощами останнім часом. На тлі здорожчання вартості життя споживачі стали здійснювати менше покупок та поміркованіше планують витрати, уникаючи кредитів. Крім того, про свій вихід на ринок BNPL-кредитування заявила Apple, а значить конкуренція зростає.
Тим часом венчурні інвестори звернули увагу на новий тип стартапів, які можуть стати лідерами на ринку BNPL. Такі компанії, як Mondu, Hokodo і Billie пропонують BNPL-продукти не споживачам, а підприємствам. Ідея B2B в BNPL настільки зацікавила інвесторів, що стартапи змогли залучити інвестування навіть у такий складний час. Зокрема, берлінський стартап Mondu отримав $43 млн від інвесторів, серед яких Valar Ventures мільярдера Кремнієвої долини Пітера Тіля. Мальте Хаффман, співвиконавчий директор Mondu, прогнозує, що ринок BNPL в B2B-транзакціях в Європі та США досягне $200 млрд протягом кількох наступних років.
У той час, як Klarna та її найближчі конкуренти надають розстрочку на споживчі покупки, B2B BNPL фірми прагнуть врегулювати транзакції між підприємствами. Це відрізняється від деяких інших існуючих форм короткострокового фінансування, таких як позики на оборотний капітал, які покривають щоденні операційні витрати фірми, чи інвойс-факторинг, коли компанія продає повністю або частину рахунку для швидшого доступу до грошових коштів, які вони заборгували.
Патрік Норріс, генеральний партнер приватної інвесткомпанії Notion Capital, сказав, що ринок B2B BNPL “набагато більший”, ніж ринок B2C, тобто “бізнес-споживач”. Нещодавно Notion очолив інвестиції в розмірі $40 млн у Hokodo, B2B BNPL фірму, що базується у Великій Британії.
“Середній розмір кошика в B2B набагато більший, ніж середній споживчий кошик”, — зазначив Норріс, додавши, що це полегшує компаніям одержання доходу та масштабованість.
Нагадаємо, у 2022 році основні гравці BNPL, орієнтовані на споживачів, зіткнулися з проблемами на тлі побоювань щодо потенційної рецесії. Оцінка шведської Klarna впала з $46 млрд до $15 млрд. Акції Affirm впали більш ніж на 75% з початку року. Акції Block, яка придбала австралійську BNPL-компанію Afterpay за $29 млрд, впали на 57%.
За матеріалами CNBC