Фізичні особи-підприємці, яких мобілізували або які підписали контракт на військову службу, звільняються від сплати податків та подання звітності на весь період служби. Набрали чинності відповідні зміни до Податкового кодексу (Закон № 4505-ІХ).
Про це детальніше розповіли фахівці Державної податкової служби. Нові правила стосуються єдиного податку, податку на доходи фізичних осіб, військового збору та ЄСВ, якщо ФОП не має найманих працівників.
Звільнення застосовується автоматично на підставі даних з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (дати мобілізації, укладення контракту, демобілізації) з першого числа місяця мобілізації або укладення контракту, але не раніше 24 лютого 2022 року.
Що робити ФОПам?
- якщо інформація про мобілізацію, контракт або демобілізацію вже є в Реєстрі – заяву подавати не потрібно;
 - якщо даних у Реєстрі немає – можна подати заяву й копії документів самостійно до податкової.
 
Державна податкова служба не нараховуватиме авансових платежів із єдиного податку та військового збору на період служби. Якщо ці нарахування вже відбулися, їх скасують.
Підприємці, які мають працівників, можуть уповноважити іншу особу виплачувати їм зарплату та нараховувати ЄСВ. Якщо виникли порушення до початку служби або під час неї (несвоєчасна сплата чи звітність) – ФОП звільняється від відповідальності, якщо виконає обов’язки у встановлені строки після демобілізації:
- звітність – до 150 днів,
 - сплата – до 180 днів.
 
Нагадаємо – у квітні ДПС запровадила комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОПів та ветеранів. Тоді понад 3 тисячі мобілізованих ФОПів мали податковий борг майже 30 млн гривень.

