Міністерство цифрової трансформації оголосило про запуск нового сервісу “Дія.Мультишеринг”, який дозволить клієнтам передавати всі необхідні документи бізнесу в кілька кліків. Замість сканування та надсилання паперів по одному, користувачі зможуть поділитися цифровими копіями документів через додаток “Дія”, натиснувши кнопку або відсканувавши QR-код.
Детальніше про новий сервіс розповіли у Telegram-каналі “Дії”. Принцип роботи мультишерингу:
- Клієнт натискає кнопку або сканує QR-код смартфоном з “Дією”.
- Обирає документи, які хоче надіслати.
- Засвідчує запит “Дія.Підписом”.
Мультишеринг працює навіть тоді, коли в клієнта немає всіх документів — надійдуть доступні, а система покаже, чого бракує. Для клієнтів сервіс буде безоплатним, платити доведеться лише бізнесу.
Однак банківська спільнота виступила проти запуску сервісу з 1 червня. Незалежна асоціація банків України (НАБУ) провела опитування серед своїх членів. Виявилось, що найбільші банки країни, на які припадає понад 60% активів банківської системи, не встигають підготуватися технічно до такого старту.
За результатами консультацій, які НАБУ проводила з квітня, банки орієнтуються на повноцінний запуск інтеграції лише з вересня 2025 року. Фінансові установи пояснюють це необхідністю доопрацювання технічних рішень та адаптації внутрішніх процедур для забезпечення безперебійної роботи.
“З огляду на реальний стан готовності банківської спільноти, НАБУ звертається з проханням про офіційне відтермінування запуску «Дія.Мультишеринг» щонайменше до вересня 2025 року. Вважаємо за необхідне врахувати позицію найбільших банків країни, оскільки поспішне впровадження без належної підготовки може мати негативні наслідки для якості клієнтського досвіду та довіри до нового інструменту”, – наголосили в НАБУ.
Зауважимо – попри розбіжності щодо термінів, банківська спільнота підтримує саму ідею мультишерингу як важливий крок у цифровій трансформації.