Як використовували і куди витрачали кошти зі своїх платіжних карток українці у 2022 році? Про це розповіли в компанії UPC (Український Процесинговий Центр), проаналізувавши дані за картками 15 банків-клієнтів UPC в Україні та порівнявши показники 2022 і 2021 років.
Загальна кількість транзакцій за картками у 2022 році зменшилася на 10,8% порівняно з 2021 роком, а в грошовому вираженні обсяг збільшився на 10,4%. У минулому році відзначалось незначне зменшення активності держателів карток. Наразі вони більше витрачають на товари і послуги, ніж рік тому, та менше знімають готівку в банкоматах.
Оплати у POS-терміналах
Загальна кількість покупок карткою зменшилася на 10% та складала в середньому 8 транзакцій на одну активну картку. Хоча витратили держателі карток на 22,8% більше. Середня сума чеку за рік збільшилися на 36% до 507 грн.
Зняття готівки
Кількість операцій зняття готівки в банкоматах зменшилась на 34,5%. Обсяги АТМ-транзакцій за рік майже не змінились. Українці рідше знімали готівку в банкоматах – два рази на місяць, але суми зняття значно збільшились – на 44% до 3 027 грн на одну транзакцію.
Розрахунки в інтернеті
Кількість оплат в інтернеті зменшилася на 5%, а обсяги збільшилися на 15,5%. Середня сума чеку дорівнювала 1 473 грн., що на 21,6% більше порівняно з минулим роком.
За що платили в інтернеті
Найбільше держателі карток витратили на оплату комунальних послуг, поповнювали мобільні телефони, оплачували поштові послуги, купували продукти. Значно менше, у порівнянні з 2021 роком, витрачали на послуги кур’єрів, таксі, замовлення готової їжі, магазини косметики, авіа та залізничні квитки.
Перекази з картки на картку
Перекази з картки на картку продемонстрували найбільше зростання у минулому році. За 2022 рік кількість таких операцій збільшилася на 27,6%, а обсяг – на 56,7%. Середня сума операції дорівнювала 2 356 грн. Значне зростання переказів може бути результатом активної підтримки благодійних фондів та армії протягом року.
Антон Романчук, CEO UPC: “2022 рік умовно можна розділити на декілька періодів, які суттєво відрізнялись між собою: до війни, перший шок, часткове повернення бізнес-активності, блекаути після обстрілів інфраструктури. Загалом можна зробити висновок, що платіжний ринок переважно оговтався від перших наслідків та адаптувався до війни. У зв’язку з великою кількістю переселенців суттєво змінилася географія розрахунків і їх обсяги в Україні та за кордоном. Так само можна констатувати, що кількість операцій зменшилася за усіма напрямками (крім переказів з картки на картку), але відчутно збільшилися обсяги операцій”.