Антимонопольний регулятор Китаю готує підґрунтя для можливого розслідування політики Apple щодо комісій та правил роботи App Store. Як пише Bloomberg, це може стати новим етапом у торговельній війні між Китаєм та США.
Державна адміністрація з регулювання ринку (SAMR) вивчає політику Apple, яка включає стягнення комісії до 30% за покупки всередині додатків та заборону використання сторонніх платіжних сервісів. З минулого року представники регулятора проводять зустрічі з керівництвом Apple та розробниками додатків.
Приводом для розгляду стали довготривалі суперечки між Apple та китайськими технологічними гігантами, такими як Tencent та ByteDance, щодо правил iOS Store. Регулятори вважають, що Apple може стягувати необґрунтовано високі комісії з місцевих розробників, а заборона сторонніх магазинів додатків та платіжних методів обмежує конкуренцію.
Хоча перевірка практик Apple почалася ще до вступу на посаду президента Трампа, зараз вона збігається з серією взаємних обмежувальних заходів між Пекіном та Вашингтоном. Зокрема, у вівторок китайський регулятор оголосив про формальне розслідування проти Google одразу після введення нових американських мит.
Для Apple Китай є надзвичайно важливим ринком – це найбільший ринок для компанії після США та основна виробнича база iPhone. Однак компанія вже постала перед труднощами – глобальні продажі iPhone впали на 5% в останньому кварталі 2024 року, а частка ринку Apple знизилася до 18%. Основною причиною стала відсутність функцій штучного інтелекту Apple Intelligence на китайському ринку, який є найбільшим для компанії за межами США.