Українські підприємці активно впроваджують сучасні технології у свій бізнес. За даними дослідження GEM Україна APS-2024, проведеного в межах проєкту “Інклюзивна економіка”, хмарні технології використовують близько 28% всіх українських бізнесів, а штучний інтелект – понад 24%.
Як передає dev.ua, український бізнес загалом позитивно оцінює вплив штучного інтелекту на свою діяльність. Близько 46% компаній відзначають, що ШІ допомагає підвищити продуктивність, 45,3% бачать його потенціал у збільшенні прибутковості, а 43,3% використовують для вдосконалення інноваційних продуктів. Понад 41% бізнесів вважають штучний інтелект корисним інструментом для управління ризиками.
Майже третина українських компаній використовує інструменти аналізу даних. Втім, молоді компанії дещо обережніші у впровадженні новітніх технологій. Серед нещодавно заснованих бізнесів інструменти аналізу даних використовують 23,4%, хмарні технології – 18,6%, а штучний інтелект – 18,4%.
Водночас майже третина підприємців-початківців планують розширити використання цифрових технологій для продажів та надання послуг протягом перших шести місяців роботи.
Дослідження, яке охопило 2000 респондентів віком від 18 до 64 років, також показало, що 35,8% українських підприємців вважають свій бізнес інноваційним. При цьому в регіональному масштабі інноваційними визнають 17,4% продукції та 18,3% послуг. На загальнонаціональному рівні ці показники становлять 6,5% та 9,7% відповідно, а для світового ринку – лише 2% продуктів та 1,7% послуг вважаються інноваційними.
Нагадаємо – у січні український ШІ-стартап Pebbles Ai залучив $1 млн від 27 інвесторів. Компанія розробляє платформу для маркетингу та продажів з використанням штучного інтелекту.