Клієнти необанк-проєкту monobank, який працює на банківській ліцензії “Універсал Банку”, за останні декілька місяців втрачали 19–26 млн грн щомісяця через шахраїв. У проєкті заявляють, що ця цифра могла б бути в 3–4 рази вища, якби не моделі протидії, які зупиняють 80% “цього безумства”.
Як зазначив Олег Гороховський, співзасновник компанії Fintech Band, яка керує необанком, найпоширенішими видами шахрайств, які застосовуються до клієнтів необанку, є соціальна інженерія, обман з ненаданням послуги чи товару, шахрайські брокери чи біржі, фішинг та виманювання даних.
В різні місяці з березня до липня суми, які шахраям вдалося виманити, варіюються від майже 18,9 млн грн у квітні до майже 26 млн грн у червні цього року. Близько 5000 клієнтів щомісяця, за словами Гороховського, проходять “вакцинацію” від шахрайства.
У середньому шахраям вдавалося виманити 22,3 млн грн в місяць, з яких 7,5 млн грн — через “ненадання послуги/товару”. Також суттєву частку у шахрайствах займає соцінженерія — 7,3 млн грн (більша частина у категорії “під диктовку/тиском, будь-який привід” — 7,2 млн, а решта через “фейкові збори (фейк волонтери)” — 88 тисяч грн)
Через категорію “брокери/біржа” у середньому в місяць втрачалося 3,2 млн грн, а через фішинг — 2,3 млн грн. Через “виманювання даних” клієнти необанку в середньому втрачали 1,5 млн грн в місяць.
В обсягах від сотень до десятків тисяч грн клієнти monobank втрачали через “френдлі/фемілі фрод” — 375 тис. грн, втрати карток — 242 тис. грн, втрати девайсів — 125 тис. грн, втрати карти та девайсу — 93 тис. грн. Через “перевипуск сім-картки шахраями (+ виманювання)” та передачу карток клієнтами втрачалося 81 тис. грн та 6 тис. грн відповідно у середньому щомісяця.
Раніше у monobank розповіли, що захисні системи необанку вираховують термінали та транзакції, які підозрюються у міскодінгу, заміні призначення платежу у банківській еквайрингової мережі. Щодня блокується декілька десятків таких терміналів, а також тисячі підозрілих операцій обсягом у мільйони гривень.