Компанія Google може почати стягувати плату за доступ до результатів пошуку, які використовують генеративні інструменти штучного інтелекту. Стягнення плати за будь-яку частину пошукової системи, що лежить в основі бізнесу Google, було б першим випадком для пошуковика, який з 2000 року фінансувався виключно коштом реклами.
Як зазначає Financial Times, водночас Google вже стягує плату за вдосконалення ШІ в цілому: наприклад, пропонуючи рівень AI Premium підписки Google One, який коштує на $10 на місяць більше, ніж стандартний Premium, чи Gemini Business, яка коштує на $20 більше на місяць, ніж стандартна підписка на Google Workspace.
Видання припускає, що пошукової реклами, яка принесла Google $175 млрд минулого року, може виявитися недостатньо, щоб повністю покрити витрати, пов’язані з пошуком на основі ШІ. Очікується, що стандартний пошук Google (без ШІ) залишиться безкоштовним, а передплатники платного рівня пошуку зі штучним інтелектом, як і раніше, бачитимуть рекламу поряд із результатами пошуку на основі Gemini.
Якщо не брати до уваги вартість, то незрозуміло, чи існує критична маса ринкового попиту на такий пошук із застосуванням ШІ. Масштабні інвестиції Microsoft у генеративні функції ШІ для пошукової системи Bing не змогли суттєво вплинути на ринкову частку Google протягом останнього року або близько того. І, як повідомляється, було обмежене використання експериментальної опції Google “Search Generative Experience” (SGE), яка додає відповіді чат-ботів у відповідь на пошуковий запит на додаток до звичайного набору посилань.
Попри це, нинішня манія технологічної індустрії навколо всього, що пов’язано з генеративним ШІ, може змусити Google рано чи пізно інтегрувати цю технологію в якийсь “преміальний” пошуковий продукт. Наразі Google ще не прийняли остаточного рішення про те, чи впроваджувати платний пошуковий план зі ШІ, хоча інженери Google працюють над внутрішньою технологією, необхідною для запуску такої послуги.
Google також постає перед труднощами, пов’язаними зі штучним інтелектом. Минулого місяця компанія оголосила, що подвоює свої зусилля, щоб обмежити появу в результатах пошуку “спамного, низькоякісного контенту”, значна частина якого генерується чат-ботами зі штучним інтелектом.