Із розвитком технологій багато компаній перейшли від традиційних до сучасних біометричних методів автентифікації. Відбитки пальців, розпізнавання обличчя та долоні залишаються найпоширенішими типами, проте популярність технології розпізнавання голосу також зростає.
Що таке голосова біометрія?
Біометричне розпізнавання голосу — це використання унікальних характеристик людського голосу для ідентифікації особи, що забезпечує додатковий захист особистих даних та фінансів і дозволяє відмовитися від паролів, які вимагають фізичного введення.
Прогрес у технології штучних нейронних мереж призвів до розробки голосової біометрії, яка вважається швидшою та точнішою, ніж інші методи біометричної автентифікації. Очікується, що обсяг ринку біометричного розпізнавання голосу зросте з $1,1 млрд у 2020 році до $3,9 млрд до 2026 року при середньорічному темпі зростання 22,8%.
За даними нещодавнього дослідження, кількість шахрайських атак проти фінансових установ зросла на 269% за попередні чотири роки – це більше, ніж у більшості інших досліджуваних галузей. Тож саме фінансові установи активно впроваджують технології розпізнавання голосу і, ймовірно, в майбутньому використовуватимуть розпізнавання голосу в поєднанні зі своїми програмами для розпізнавання мови. Для яких цілей банки можуть використовувати голосову біометрію – про це далі в статті.
Як працює біометричне розпізнавання голосу?
Перш за все, необхідно створити голосовий зліпок особи та зберегти його в базі даних для подальшої автентифікації. Розпізнавання голосу схоже на розпізнавання райдужної оболонки ока або відбитків пальців. Кожен голосовий зліпок унікальний для окремої людини, повторити його неможливо. Надалі система зіставлятиме голос особи з попередньо збереженою інформацією.
Існує два типи голосової автентифікації:
- розпізнавання в залежності від тексту: у цьому випадку користувачу необхідно повторити той самий текст, який було збережено в системі при записі голосового зліпку;
- розпізнавання незалежно від тексту: у цьому випадку система не фіксує, що саме казав користувач. Це набагато практичніший підхід.
Для чого можна використовувати голосову біометрію?
Біометричне розпізнавання голосу має кілька варіантів використання.
- Контакт-центр
Це найпоширеніший приклад застосування голосової біометрії. При взаємодії з клієнтською службою використання голосу для автентифікації дозволяє економити час і зусилля як для споживача, так і надавача послуг.
- Виявлення шахрайства
Голосова біометрія є потужним інструментом виявлення шахрайства, адже пропонує безпечний механізм автентифікації, стійкий до підробки. Таким чином, цей інструмент використовується для запобігання несанкціонованому доступу до даних клієнта або його фінансів.
- Фінансові послуги
За останні роки світовий ринок фінансових послуг пережив значні зміни. Життя клієнтів стало легшим завдяки мобільному банкінгу та іншим фінансовим технологіям. Фінансові установи використовують голосову біометрію для зручнішої, швидшої та безпечнішої взаємодії з клієнтами.
- Цифрові підписи
Голосові біометричні дані можна використовувати для встановлення голосових підписів, які використовуються для підписання документів, таких як договори страхування життя. Фінансові операції також можна авторизувати за допомогою голосових підписів.
- Управління персоналом
Використання голосової біометрії в застосунках для управління персоналом вже є звичним явищем. Ця технологія є безпечною альтернативою системам бейджингу для організацій з великим штатом.
Переваги голосової біометрії
1. Низькі операційні витрати
Кол-центри та навіть банки можуть заощадити гроші, використовуючи голосову автентифікацію. Це економить мільйони доларів, усуваючи багато кроків, необхідних у традиційних методах перевірки.
2. Покращена взаємодія з користувачем
Ще одна перевага голосових біометричних систем полягає в тому, що вони можуть значно покращити взаємодію з клієнтами. Абонентам більше не потрібно вводити паролі, PIN-коди або відповідати на контрольні запитання, щоб підтвердити свою особу.
3. Точність та надійність
Голосова автентифікація точніша та надійніша, ніж паролі, які легко забути, змінити чи вгадати шахраям. Це схоже на відбитки пальців, які є унікальними.
4. Проста у впровадженні технологія
Багато компаній цінують технологію розпізнавання голосу з точки зору використання та впровадження. Деякі біометричні технології можуть бути складними для інтеграції в бізнес, проте голосові біометричні системи зазвичай можуть бути реалізовані без додаткового обладнання та потребують мало ресурсів.
Як голосова біометрія реалізована в ПриватБанку?
Навесні цього року найбільший український банк ПриватБанк запустив технологію голосової авторизації. А станом на кінець вересня послугою користуються вже більше мільйона клієнтів банку.
Як працює голосова біометрія в ПриватБанку?
Клієнт телефонує до клієнтської підтримки та починає розмову з віртуальним асистентом або агентом. Система розпізнає клієнта за кілька секунд, поки він називає причину дзвінка. Це спрощує та значно прискорює обслуговування, адже оператор не ставить додаткових запитань. Отже, голосова біометрія надає клієнтам ПриватБанку:
- зручність (не потрібно пам’ятати жодних особистих даних для проведення операції на клієнтській підтримці)
- швидкість (час розмови скорочується, адже оператор не ставить додаткових питань)
- безпеку (ніхто, крім самого клієнта, не може здійснити операцію, звернувшись до служби підтримки. Банк зберігає відбиток голосу клієнта та порівнює дані під час дзвінка на клієнтську підтримку).
Як записати голосову біометрію в Приват24?
Записати свій голосовий відбиток можна у відділенні банку, у чаті “Допомога онлайн”, за телефоном 3700 та через Приват24. Останній метод розглянемо детальніше.
- Перейдіть у меню “Профіль клієнта” – “Безпека”.
- Виберіть “Голосова біометрія”.
- Натисніть “Записати”.
- Для запису голосу надійде дзвінок, потрібно повторити текст за голосовим помічником.
- Перевірте запис голосового зліпка за 15-30 хвилин.
Отже, голосова автентифікація набирає популярності у світі серед компаній, у тому числі тих, що надають фінансові послуги. Адже ця технологія ідентифікації користувача надає додатковий захист даних та зручність, що є безумовними перевагами як для клієнтів, так і для бізнесу.