Олексій Авраменко, засновник і генеральний директор української фінтех-групи EasyPay повідомив про відключення обов’язкової верифікації клієнтів через OTP-пароль на тлі збоїв у оператора “Київстар”. Він це вмотивував відсутністю зв’язку у користувачів з “Київстаром” та фактичну неможливість з їх боку пройти автентифікацію.
Як зазначив Авраменко, їх сервіс отримав багато звернень від клієнтів, які не живуть у великих містах. За його словами, понад 2000-3000 сіл залишились відрізані від фінансової системи України, оскільки термінал EasyPay там є єдиним способом переказувати гроші з готівки у безготівкову форму та розрахуватися за потрібні послуги (поповнити мобільний, оплатити кредит, переказати кошти за реквізитами тощо).
“Тому я прийняв вольове, а головне людяне рішення: до відновлення роботи КС ми відключили OTP-пароль для всіх клієнтів”, – повідомив керівник EasyPay.
Він підкреслив, що EasyPay проінформували Національний банк про цей інцидент окремим листом. Там сподіваються, що в НБУ не будуть штрафувати за такий “вимушений і людяний” крок з боку компанії.
Раніше під час онлайн-розрахунків для більшості операцій було достатньо інформації про платіжну картку та одноразового пароля, але у травні регулятор зобов’язав усіх надавачів платіжних послуг впровадити двофакторну автентифікацію користувачів.
Відтоді надавачів платіжних послуг зобов’язали застосовувати посилену автентифікацію, якщо користувач отримує дистанційний доступ до рахунків, ініціює дистанційну платіжну операцію чи за будь-яких інших дій, якщо є підозра або ризик вчинення шахрайства чи інших неправомірних дій.