Нове дослідження Європейського центрального банку (ЄЦБ) показало, що поінформованість громадян про плани запровадження цифрового євро значно зросла, однак це не спричинило збільшення кількості споживачів, зацікавлених у його використанні. Про це пише Decrypt.
У дослідженні взяли участь близько 19 000 домогосподарств з 11 країн ЄС. Головна перешкода для впровадження цифрової валюти центрального банку (CBDC) виявилася доволі простою — багато респондентів цілком задоволені платіжними методами, якими вже користуються.
Хоча учасники опитування, які переглянули відео про переваги цифрового євро, були більш схильні змінити своє ставлення до нового платіжного інструменту, цей ефект виявився короткотривалим і здебільшого зник через три місяці після експерименту.
Дослідження також виявило, що навіть коли учасникам пропонували дізнатися більше про цифрове євро безкоштовно, більшість відмовлялася. Це свідчить про необхідність чіткої та багаторазової комунікації щодо практичних функцій цифрової валюти, особливо для споживачів, які не зацікавлені в ній.
Згідно зі звітом, 28% учасників були готові прийняти цифрове євро в серпні 2022 року, і цей показник зріс до 45% у червні 2023 року. Проте до березня 2024 року цифра залишилася “практично незмінною”, попри поширення знань про цю цифрову валюту. Враховуючи, що 97% домогосподарств мають банківський рахунок, автори звіту попереджають про “стелю” у прийнятті нового платіжного інструменту, оскільки понад 50% споживачів не готові його використовувати.
Зауважимо – нещодавно європейські законодавці висловили сумніви щодо проєкту цифрового євро, який розробляє ЄЦБ. Відповідні заяви з’явились після того, як збій у платіжній системі Target 2 наприкінці минулого місяця призвів до затримок для тисяч домогосподарств і трейдерів.