Європейська організація з цінних паперів і ринків (ESMA) готує низку стандартів і керівних принципів для реалізації регулювання ринків криптоактивів MiCA. Основну увагу буде приділено практиці зворотного запиту і критеріям кваліфікації криптоактивів як фінансових інструментів.
ESMA опублікувала два консультаційні документи, що стосуються регулювання криптовалютних активів відповідно до законопроєкту MiCA. Перший документ зачіпає питання практики зворотного запиту, а другий стосується кваліфікації криптоактивів як фінансових інструментів.
Регулятор запитує громадську думку з приводу можливості контролювати процес зворотного запиту за участю цифрових активів. Тобто, в тому випадку, коли потенційний клієнт сам звертається до постачальника послуг криптоактивів (CASP), що не перебуває на території ЄС і не має відповідної ліцензії, такі угоди мають підпадати під контроль місцевих регуляторів. Зокрема, представники ESMA пропонують розробити низку правил для такого роду угод, в основі яких буде Директива про ринки фінансових інструментів (MiFID II), що містить аналогічні положення.
Крім того, представники ESMA запропонували обговорити умови і критерії для кваліфікації криптовалют як фінансових інструментів. Так, ті цифрові активи, які будуть офіційно визнані цінними паперами або іншими фінансовими інструментами повинні будуть підпадати під регулювання MiFID II, а не MiCA. Тому ESMA планує внести чіткість у класифікацію до того, як законопроєкт про ринки криптоактивів офіційно набуде чинності.
Представники ESMA запропонували чітко позначити критерії, які визначатимуть чи є та чи інша криптовалюта фінансовим інструментом. Щоб вважатися таким, криптовалютний актив має бути визнаний:
- переказним векселем (тратта);
- інструментом грошового ринку (короткострокові цінні папери, кредити, угоди РЕПО);
пайовим інвестиційним фондом (ПІФ); - деривативом;
- торговим інструментом для емісійних квот (вуглецеві кредити).
Громадські консультації щодо цих двох документів триватимуть до 24 квітня і 19 квітня 2024 року, відповідно.