Дев’ять найбільших банків Великої Британії підписалися на новий інструмент від Mastercard на основі штучного інтелекту, який допомагає банкам ефективніше виявляти випадки, коли клієнти намагаються надіслати гроші шахраям. Серед них Lloyds Banking Group Plc, Natwest Group Plc і Bank of Scotland Plc.
Як зазначає Bloomberg, інструмент, що навчений на багаторічних даних про транзакції, допомагає передбачити, чи хтось намагається переказати кошти на рахунок, пов’язаний з авторизованими шахрайськими платежами (APP) — коли жертву обманом змушують переказати гроші на рахунок, який видається за законного одержувача платежу (наприклад члена сім’ї, друга чи компанії).
Mastercard протягом останніх п’яти років працювала з банками Великої Британії, щоб відслідковувати, як шахраї переміщують свої доходи через послідовність рахунків “мулів”, часто в кількох різних банках, щоб приховати свою діяльність. Це дозволило Mastercard визначити моделі поведінки та облікові записи, пов’язані з шахрайством, які використовуються для навчання системи ризиків шахрайства споживачів.
Компанія планує розгорнути інструмент у всьому світі. Він обговорюється з потенційними клієнтами на ринках зі зрілими платіжними системами в реальному часі та значним шахрайством, зокрема в США, Індії та Австралії.
Інструмент з’явився, коли банки Великої Британії готуються до реалізації нових регуляцій, які починаючи з 2024 року вимагають від них компенсації клієнтам, які постраждали від шахрайства з APP. Нині банки не несуть відповідальності за такий тип шахрайства, хоча деякі добровільно компенсують втрати.
У Mastercard описують шахрайство з APP як “велику проблему”, яку важко виявляли, оскільки рахунки жертв не компрометуються, а добровільно здійснюють переказ і таким чином проходять багато перевірок безпеки, які використовуються для виявлення інших видів шахрайства, таких як неавторизовані платежі.
Відповідно до дослідження асоціації банківської індустрії UK Finance, у Великій Британії жертви APP втратили понад $600 млн у 2022 році. Відповідно до звіту ACI Worldwide і GlobalData, до 2026 року збитки від шахрайства в додатках у Великій Британії та США та Великій Британії можуть досягнути обсягів у $5,25 млрд.
TSB Banking Group Plc , перший банк, який запровадив цю систему чотири місяці тому, спостерігав 20% збільшення виявлення цього типу шахрайства. За оцінками TSB, банки Великої Британії можуть заощадити близько 100 мільйонів фунтів стерлінгів на рік, якщо цей інструмент буде розгорнутий у всій галузі.
Consumer Fraud Risk працює, призначаючи оцінку ризику від 0 до 999 будь-якій спробі банківського переказу протягом пів секунди — подібно до системи, яка вже використовується для виявлення шахрайських платежів. Банк може поєднати цю оцінку ризику з власною аналітикою, щоб створити оцінку транзакції та, якщо необхідно, заблокувати її до того, як гроші покинуть рахунок жертви.
У TSB розповіли, що система особливо добре виявила шахрайство з покупками, коли шахраї, які видають себе за торговців, змушують людей платити за товари чи послуги, які так і не були отримані, що становить близько половини всього шахрайства в APP. Це також допомогло зменшити кількість помилкових спрацьовувань, коли алгоритм блокує справжні транзакції, які вважає за потенційне шахрайство.