Десятки американських штатів позиваються проти корпорації Meta, стверджуючи, що її платформи Facebook та Instagram ніяк не протидіють реєстрації користувачів молодше 13 років. Генеральні прокурори звинуватили компанію Meta у збиранні особистих даних малолітніх користувачів на своїх платформах.
Як зазначає The New York Times, у судових документах йдеться, що Meta не змогла відключити чимало облікових записів, створених неповнолітніми користувачами, навіть після того, як вони були виявлені. Крім цього, корпорація продовжувала збирати дані цих користувачів.
Принаймні з 2019 року Meta свідомо відмовляється вимикати більшість облікових записів користувачів віком до 13 років та збирає їхні персональні дані без згоди батьків, зокрема про місце перебування та адресу електронної пошти. Meta отримувала мільйон повідомлень від батьків, друзів та користувачів щодо профілів дітей до 13 років, однак вимкнула “лише частину” цих облікових записів.
Позивачі також заявляють, що Meta знала, що її алгоритм може таргетувати на дітей шкідливий контент, завдаючи шкоди їхньому добробуту.
В Meta, коментуючи це, наголосили, що не дозволяє користувачам віком до 13 років використовувати Instagram та вживає заходів для видалення облікових записів дітей, коли їх ідентифікує. Водночас компанія стверджує, що якісна перевірка віку людей в Інтернеті є “складною галузевою проблемою”.
Порушення правил конфіденційності можуть коштувати корпорації сотні мільйонів доларів, оскільки більшість американських штатів вимагають штрафи в розмірі від $1000 до $50 000 за кожне порушення.
Нинішні звинувачення є частиною федерального позову, який минулого місяця подали 33 штати США. Meta звинувачують у заманюванні дітей в Instagram та Facebook. Водночас корпорація приховує реальну безпекову ситуацію на платформах та внутрішні дослідження, які доводять шкоду користувачам.
Хвиля судових позовів проти Meta — результат розслідування, яке розпочалося у 2021 році після того, як інформатор Facebook Френсіс Хауген представила десятки тисяч внутрішніх документів компанії, які, за її словами, доводять, що компанія знала, що її продукти можуть негативно впливати на психічне здоров’я дітей та підлітків.