Останні модні тенденції – це не вироби зі шкіри чи текстилю. Це одяг, створений за допомогою пікселів та спеціальних програм. Цифровий одяг – це ті ж сорочки, сукні, штани, капелюхи, взуття та аксесуари. Різниця лише в тому, що вдягати його можна за допомогою доповненої реальності та сервісів для обробки фотографій.
Насправді, цифрова мода – явище не нове. Люди роками приміряли цифрові аксесуари через фільтри соціальних мереж. А ринок ігрових скінів для аватарів оцінюється як багатомільярдна індустрія. Але саме зараз, на тлі новин про метавсесвіт Цукерберга, злиття цифрового та фізичного відбувається насправді.
У сучасному світі дизайнери створюють модний цифровий одяг, який люди використовують як спосіб самовираження. Він також простіший у використанні, дешевший та більш екологічний, ніж новий справжній одяг. За даними Європейської економічної комісії ООН, індустрія моди перебуває в надзвичайному екологічному та соціальному стані. За оцінками комісії, 20% світових стічних вод та 10% глобальних викидів вуглецю – це результат роботи традиційної індустрії моди. Текстильну промисловість признано основним джерелом пластикових відходів в океані, а швидка мода відома своїми небезпечними умовами праці.
Крім екологічності, цифровий одяг має такі переваги:
- Відповідає сучасним трендам, коли людям потрібен “одяг дня”.
Дизайнерські луки коштують тисячі доларів, при цьому багато з них будуть одягнені лише один раз задля ефектного фото чи ексклюзивного посту у соцмережах. В сучасному світі новинки в гардеробі потрібні багатьом тільки для створення свого віртуального іміджу – і цифровий одяг чудово підходить для цих цілей. Потрібно просто завантажити у програму, що спеціалізується на цифровій моді, своє фото, приміряти предмети гардеробу, зібрати лук та отримати готове зображення на мільйон лайків.
- Ідеальний варіант урізноманітнити свій гардероб в часи COVID-19.
Останні 20 місяців люди все рідше виходять на вулицю та вирушають на шопінг. Тренд цифрового одягу прискорився у тому числі завдяки пандемії. Економічніше та доцільніше придбати модний віртуальний предмет одягу та похизуватись ним у соціальних мережах. Модним брендам довелося перейти на віртуальні шоу-руми та онлайн-презентації. Наступний крок – цифровий одяг. Цьому сприяє і поява нових технологій, таких як AR.
- Цифровий одяг має схожість з аватарами відеоігор.
Прихильники відеоігор з ентузіазмом сприймають тренд цифрового одягу, адже для них звичним є змінювати одяг своїх цифрових аватарів у віртуальній реальності.
Піонери в цифровій моді
Dress-X
Проєкт заснували в 2019 році у Сан-Франциско українки Дар’я Шаповалова та Наталя Моденова. До платформи вже приєдналися більше сотні дизайнерів, які створюють цифровий одяг. Користувач має змогу обрати одяг, що сподобався, надіслати свої фото, а команда Dress-X “одягне” його в обране вбрання та відправить готові фотографії.
Tribute
Це хорватська компанія, яка створює «безконтактну кібермоду». Спочатку засновники Tribute оцифрували свої традиційні моделі одягу за допомогою 3D програмного забезпечення. А вже сьогодні це 100% цифровий бренд.
The Fabricant
Це амстердамський будинок цифрової моди. Бренд створює гіперреальний віртуальний одяг для модних брендів і роздрібних продавців, таких як Puma і I.T Hong Kong. Fabricant розробив перший у світі предмет цифрової моди, проданий на благодійному аукціоні за 9 500 доларів на блокчейні Ethereum. Компанія також продає цифровий одяг безпосередньо клієнтам зі свого інтернет-магазину.
Світ продовжує рухатись у діджитал. Модна галузь – не виняток. За прогнозами, в найближчому майбутньому кожен матиме цифровий одяг, який можна носити в соціальних мережах, приміряти на фотографіях, використовувати на відеодзвінках та онлайн-конференціях, а також в іграх та метавсесвітах. Модним брендам слід готуватись до цього.