Управління з фінансового регулювання та нагляду Сполученого Королівства (FCA) перевіряє низку торгових застосунків через занепокоєння щодо їх тенденції до гейміфікації. Рішення було прийнято після онлайн-експерименту, проведеного регулятором за участю споживачів, які збільшували ризик, реагуючи на різноманітні push-повідомлення та розіграші призів.
Як зазначається у релізі дослідження британського регулятора, yещодавно FCA запустили онлайн експеримент, щоб перевірити вплив різних практик цифрової взаємодії (DEP) на торговельну поведінку. Виявилося, що гейміфікація торгових застосунків підштовхує споживачів “до більш частої та ризикованої торгівлі”.
За результатами експерименту, в якому взяли участь понад 9 000 споживачів, FCA виявило, що push-повідомлення та розіграші призів можуть призвести до того, що споживачі почнуть діяти всупереч власним інтересам. Експеримент показав, що DEP, які використовують торгові застосунки, такі як push-повідомлення та розіграші призів, можуть збільшити частоту торгівлі та прийняття ризиків. Cповіщення від торгових застосунків збільшили кількість укладених угод на 11%, водночас збільшивши частку ризикованих угод на 8%. Водночас бали та розіграші призів збільшили кількість укладених угод на 12%, при цьому частка ризикованих угод зросла на 6%.
FCA також виявив докази того, що DEP можуть мати особливий вплив на деякі підгрупи, зокрема на людей з низьким рівнем фінансової грамотності, жінок та молодих учасників (18-34 роки). Жінки збільшували частоту торгів більше, ніж чоловіки, коли використовували push-повідомлення, бали та розіграші призів, тоді як молодь збільшувала ризикованість більше, ніж старші учасники, для кожної тактики, окрім “миготливих цін”.
FCA постійно попереджає торгові застосунки про їхню поведінку, заявляючи, що додатки для біржової торгівлі повинні переглянути свої ігрові функції, а сьогодні додала, що вони “перебувають на розгляді”. За останні три роки лише чотири торгові компанії створили понад 2,47 мільйона рахунків по всій Великобританії, додав регулятор.