Служба з питань конкуренції та ринків (CMA) Сполученого Королівства опублікувала оновлення щодо фундаментальних моделей штучного інтелекту. Там відзначили швидке зростання кількості фундаментальних моделей ШІ та озвучили ризики, серед яких — зростання впливу декількох великих технологічних компаній у сфері.
Як зазначається у релізі дослідження, кількість фундаментальних моделей ШІ продовжує зростати. З вересня 2023 року до березня 2024 року у світі було випущено понад 120 нових моделей, загальна кількість відомих моделей перевищила 330.
Моделі стають дедалі потужнішими та складнішими. Багато з них — так звані мультимодальні фундаментальні моделі, тепер здатні обробляти текст, аудіо, зображення та відео.
Споживачі та бізнеси у Сполученому Королівстві дедалі частіше використовують генеративний ШІ. Дослідження показують, що 31% дорослих і 79% підлітків у віці 13-17 років користувалися інструментами генеративного ШІ.
Фундаментальні моделі ШІ інтегруються у дедалі більшу кількість цифрових продуктів і послуг, часто за участю найбільших технологічних компаній. Ланцюжок створення вартості ШІ-продуктів стає більш взаємопов’язаним завдяки вертикальній інтеграції, партнерствам та стратегічним угодам між компаніями.
Регулятор зазначає про ризики для справедливої, відкритої та ефективної конкуренції у цій сфері, які випливають з поточних тенденцій. Зокрема, зростання впливу декількох великих технологічних компаній у ланцюжку створення вартості моделей ШІ може призвести до негативних наслідків для ринків. У новому документі підкреслюється, що існує “взаємопов’язана мережа” партнерств та інвестицій за участю тих самих компаній, які розробляють більшість фундаментальних моделей ШІ: Google, Apple, Microsoft, Meta, Amazon і Nvidia.
CMA закликає компанії узгоджувати свої практики із запропонованими принципами та співпрацювати для формування позитивних результатів на ринку. Служба продовжуватиме вивчати вплив фундаментальних моделей ШІ на конкуренцію та захист прав споживачів протягом 2024 року.