Платіжна індустрія виступила проти планів уряду Сполученого Королівства змусити фірми відшкодовувати збитки жертвам шахрайства. Також там назвали максимальне відшкодування в розмірі £415,000 “просто непропорційним” і таким, що може завдати шкоди невеликим фінтех-компаніям.
Як зазначає Bloomberg, близько 30 членів платіжної асоціації повідомили про свої застереження економічному секретарю Казначейства в нещодавньому листі, в якому вони оскаржили майбутні правила боротьби з шахрайством, що мають набути чинності в жовтні.
Адвокати пропонують обмежити максимальну суму відшкодування до рівня £30,000, що більше відповідає середньому розміру збитків, понесених потерпілими. Крім того, було висловлено занепокоєння щодо готовності системи відшкодування до зазначеного терміну.
Значне зростання шахрайства з авторизованими push-платежами у всьому світі, коли людей обманом змушують переказувати кошти на рахунки, контрольовані злочинцями, спричинило дискусії та судові позови щодо відповідальності за пов’язані з цим витрати. За даними регулятора платіжних систем PSR, який здійснює нагляд за впровадженням нових правил, ці шахрайські дії, переважно ініційовані через платформи соціальних мереж, призвели до збитків у Великобританії у 2022 році на суму майже £500 млн.
Ставки компенсації значно відрізняються в різних банках. Деякі зобов’язуються відшкодувати понад 90% коштів постраждалим, тоді як інші пропонують лише 10%. Відповідно до запропонованих правил, фінансовий тягар відшкодування буде розподілено між установами, що відправляють та отримують шахрайські платежі.
Однак компанії висловлюють побоювання щодо логістичних проблем, пов’язаних із впровадженням системи обов’язкового відшкодування. Сприйняті ризики для узгодженого надання послуг та потенційні невідповідності в результатах для споживачів створюють загрози для майбутньої конкуренції та інновацій, особливо в таких секторах, як відкритий банкінг та цифровий банкінг для нових гравців.
Платіжна асоціація попереджає, що реформи можуть зашкодити конкурентоспроможності фінтеху. Представники платіжної асоціації підкреслюють, що запропоновані реформи можуть підірвати конкурентні позиції банків-новачків у порівнянні з традиційними великими банками, що може поставити під загрозу статус Сполученого Королівства як глобального фінтех-хабу.
Крім того, лідери галузі висловлюють занепокоєння щодо непропорційного впливу запропонованих правил на менші компанії у фінтех-спільноті країни, особливо у порівнянні з підходами, прийнятими в ЄС та інших країнах.
PSR захищає своє рішення, заявляючи, що верхній поріг відшкодування був визначений після широких консультацій і відповідає максимальній сумі, що виплачується за скаргами споживачів, переданими до Служби фінансового омбудсмена. Метою цього рішення є посилення захисту фізичних осіб та заохочення компаній до впровадження превентивних заходів проти шахрайства.
Фінансові керівники закликали до більш проактивних заходів для боротьби з шахрайством у його джерелі. Деякі фінтех-компанії повідомили, що більшість шахрайств відбуваються на платформах соціальних мереж, зокрема, на платформах Meta, причому значні збитки пов’язані з інвестиційними схемами. У відповідь на це уряд країни виділив £500 млн на боротьбу з онлайн-шахрайством і запропонував законодавчі зміни, які передбачають затримку певних платежів, що дасть компаніям додатковий час для розслідування потенційно шахрайських транзакцій.