Банк міжнародних розрахунків (BIS) надав власне бачення технічної організації майбутньої фінансової системи, основним елементом якої має стати технологія єдиного реєстру. Генеральний директор BIS Агустін Карстенс опублікував статтю “Фінтернет: фінансова система майбутнього”, в якій детально описав концепцію такої технології єдиного реєстру.
Як зазначається у релізі BIS, значна частина фінансової системи застрягла в минулому. Багато транзакцій все ще займають кілька днів і покладаються на трудомісткі клірингові системи, системи обміну повідомленнями та розрахунків, а також на фізичні паперові документи.
BIS пропонує концепцію “фінтернету” як бачення майбутньої фінансової системи: кілька фінансових екосистем, пов’язаних між собою — подібно до інтернету. Фінансовий інтернет, створений для того, щоб розширити можливості громадян та бізнесу, поставить їх у центр свого фінансового життя.
Єдині реєстри називаються перспективним інструментом для втілення цього бачення в реальність. Засновані на цифровому підході та використанні токенізації, єдині реєстри, як зазначається у релізі, покращать існуючі фінансові операції, а також зроблять можливими абсолютно нові фінансові продукти та транзакції.
У документі описується економічне обґрунтування “фінтернету”, а також його необхідні технічні, регуляторні та правові складові. Крім того, викладаються проєктні міркування, які мають стати основною частиною майбутньої фінансової системи. Запланована система використовує інноваційні технології, такі як токенізація та єдині реєстри, підкріплені надійною економічною та регуляторною базою, для значного розширення спектра та якості фінансових послуг. Ця інтеграція має на меті сприяти більшій участі, пропонувати більш персоналізовані послуги, підвищити швидкість і надійність, одночасно знижуючи витрати для кінцевих користувачів.
У BIS виділяють три цілі: ефективну економічну та фінансову архітектуру, застосування передових цифрових технологій та надійну правову та управлінську базу, досягненню яких можуть сприяти єдині реєстри. Зокрема, об’єднуючи численні фінансові активи в одному місці, значно зменшується потребу в тривалих процесах обміну повідомленнями та клірингу, а користувачі отримують більш ефективні та надійні послуги.
Реалізація цього бачення вимагає активної співпраці між органами державної влади та інституціями приватного сектору. Цей документ слугує закликом до дій для цих суб’єктів.