Apple запровадила спеціальні попередження для європейських користувачів iOS про потенційні ризики використання додатків з альтернативними платіжними системами. Як повідомляє The Verge, компанія розмістила червоний знак оклику та застережні повідомлення на сторінках таких додатків в App Store, попереджаючи, що вони не використовують “приватну та безпечну платіжну систему Apple”.
Одним із таких додатків став Instacar – угорський сервіс для перевірки пробігу та вартості вживаних автомобілів. Попри те, що додаток входить до п’ятірки найпопулярніших у категорії “Бізнес” в Угорщині та має тисячі позитивних відгуків, Apple позначила його застережним знаком. У повідомленні компанія наголошує, що такі функції як історія покупок, Сімейний доступ та єдине управління підписками будуть недоступні для таких покупок.
Ці попередження з’явилися ще в березні 2024 року, коли Apple почала виконувати вимоги Закону ЄС про цифрові ринки (DMA). Проте вони привернули увагу лише зараз, оскільки через обтяжливі правила впровадження, встановлені Apple, дуже мало європейських додатків використовують зовнішні платіжні системи. Хоча в серпні Apple запропонувала змінити дизайн попередження, замінивши червоний знак оклику на менш загрозливу літеру “i”, ЄС ще не затвердив оновлений варіант.
У зв’язку з подібними тактиками залякування Apple зараз під пильною увагою Європейської Комісії. У квітні ЄК оприлюднила попередні висновки про те, що Apple робить процес встановлення альтернативних маркетплейсів надмірно обтяжливим і заплутаним для користувачів, змушуючи їх проходити через кілька екранів із застереженнями.
Нагадаємо – на початку травня суд США визнав, що компанія Apple порушила судовий наказ від 2021 року, який вимагав відкрити App Store для сторонніх платіжних систем. Тепер технологічний гігант повинен припинити стягувати комісію за покупки, здійснені поза своїм програмним магазином.
Після суду у 2021 році суддя зобов’язала Apple дозволити розробникам обходити власну систему платежів, щоб уникнути комісії до 30%. Хоча Apple і дозволила розробникам направляти користувачів для здійснення платежів на веб-сайти, компанія все одно вимагала 27% від отриманого ними доходу.