Фахівцям з кіберзахисту державного”Ощадбанку” завдяки алгоритмам боротьби з шахрайством вдалося довести до 90% показник запобігання онлайн-злочинам. Попри те що після початку повномасштабного вторгнення суттєво підвищився рівень шахрайства в онлайн-просторі, банки продовжують вдосконалювати власні системи захисту від кіберзлочинів.
Як зазначається у релізі держбанку, за словами Антона Тютюна, члена правління “Ощадбанку”, відповідального за роздрібний бізнес, сума збитків від шахрайства з платіжними картками у 2022 році зросла вдвічі – до 481 млн грн. Загалом було зафіксовано близько 218 тисяч незаконних шахрайських дій з платіжними картками, що на 8% більше за попередній рік.
Тютюн розповів, що більша частина збитків пов’язана з соціальною інженерією. Як правило, саме в чат-ботах або соцмережах шахраї “виманюють” персональні дані клієнтів. Розповсюдженню фінансового онлайн-шахрайства сприяє й те, що сервісні моделі українських банків більш дружні до клієнта, аніж у банках за кордоном.
“В інших країнах для відкриття онлайн-банкінгу потрібно декілька разів відвідати відділення, а у нас це можна зробити дистанційно. Цим і користуються зловмисники, використовуючи “прогалини” банків у цих процесах. Водночас фінансові установи також не стоять на місці, вдосконалюючи технології розпізнавання шахрайств, про які йшлося вище”, — зазначив Антон Тютюн.
На його думку, більша обізнаність та краща фінансова грамотність українців є серйозним запобіжником для грошових втрат користувачів фінансових послуг в Інтернеті. Водночас саме системній роботі банківських установ з виявлення та виправлення слабких місць у системах та процесах має належати головна роль у запобіганні кіберзлочинам.