У вересні 2023 року дослідницька компанія Gradus Research повторила дослідження Digi-нація, в якому дослідники дивилися на те, як люди користуються інтернетом та за якими сегментами їх можна згрупувати. Порівнюючи з результатами 2021 року, тенденції поведінки українців та розподіл їх сегментів в інтернеті зазнав змін.
Як зазначається у релізі опитування, в якому взяло участь близько 1900 респондентів, 93% опитаних громадян користуються інтернетом вдома, 52% — на роботі, і 42% — у транспорті. Дослідники відзначили зростання активного користування інтернетом, яке спостерігається в усіх вікових групах.
72% респондентів повідомили, що проводять в інтернеті більш як 4 годин на день. Відзначається, що серед літніх людей ця тривалість споживання інтернету є меншою, а серед молодших вікових груп — більшою. Проте загалом це є високим показником.
95% опитаних користуються смартфонами для доступу до інтернету, а стаціонарний комп’ютер використовують 23% респондентів, і це більшою мірою люди віком 45-54 років.
Для 91% опитаних мешканців України інтернет є соціальною нормою, адже всі навколо користуються інтернетом. 77% респондентів відповіли, що без інтернету вони б втратили контакт із багатьма друзями та знайомими. Для 64% без доступу до інтернету робота неможлива.
При цьому лише 23% опитаних громадян довіряють інформації з інтернету, і це переважно люди у віці 35-60 років. Тоді як 68% зважають на джерело.
Дослідники поділили українську аудиторію користувачів інтернету на шість основних сегментів, кожен з яких має певну характеристику поведінки.
З точки зору показників інтенсивності використання та розміру сегмента найбільш активними користувачами інтернету наразі є “Просунуті” (6% у 2023-му проти 6% у 2021-му) та “Пліткарі” (16% у 2023-му проти 11% у 2021-му). Зважені користувачі інтернету — це “Прагматики” (14% у 2023-му проти 24% у 2021-му) й “Шукачі розваг” (19% у 2023-му проти 12% у 2021-му). І сегмент помірного використання інтернету — “Помірковані” (25% у 2023-му проти 29% у 2021-му) та “Незалучені” (29% у 2023-му проти 18% у 2021-му).
Активність поміркованих користувачів інтернету скоротилася, трохи підросла група незалучених та суттєво знизилась група прагматиків. Питома вага груп “Пліткарі” та “Шукачі розваг” збільшилася.
87% вважають, що купувати товари чи послуги онлайн легко, легкість є основним драйвером цієї категорії.
26% опитаних надають виключну перевагу покупкам в інтернеті, а 29% — покупкам офлайн. Всі інші не мають потреби визначатися так жорстко у своїх преференціях і використовують обидва ресурси.