Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Місяць цифрової грамотності 2025: як підвищити свої цифрові навички разом із Дія.Освіта

    3 Листопада 2025

    Sense Bank інтегрував ШІ-помічника в базу знань для клієнтів

    3 Листопада 2025

    Coinbase впроваджує Pay by Bank для купівлі криптовалюти в Німеччині

    3 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі матеріали»Як запустити стартап в Україні без помилок та втрати часу

    Як запустити стартап в Україні без помилок та втрати часу

    8 Лютого 2022
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Олександр Кшуташвілі, CEO & Founder в NeoFin

    Як і в особистому житті, у бізнесі присутні стереотипи, принципи та страхи. Основним стереотипом на сьогодні є переконання, що якщо ти щось запускаєш – чи то продукт для лізингу, діджиталізація кредитної спілки або онлайн кредит у банку – у тебе має бути своя IT-команда, сервер на Амазоні і обов’язково Java. Але якщо слідувати цим переконанням, ти витратиш на створення продукту та збір команди вдвічі більше часу та грошей, ніж якщо скористатися партнерством з продуктовими та аутсорс-компаніями. Добре, якщо ти фінтех-мільйонер. А якщо революціонер?

    Так, створивши продукт з нуля, ти начебто продемонструєш інвесторам, що тобі недаремно платять зарплату – все самотужки, руками 10+ розробників. Але при цьому втрачаються щонайменше три місяці, протягом яких інвестор міг би почати заробляти, а не втрачати ресурс на команду та написання мільйона вимог до програмного продукту. Великий кост можна зрізати, якщо використовувати ядро ​​(core) для своєї системи. І тут можна отримати MVP вже за місяць.

    Бізнес, який створював свої продукти роками, не вірить у те, що компанія “з вулиці” може зайти та запустити швидко та якісно. Я знаю про такі “заходи з вулиці” на практиці.

    Продуктові компанії беруть у резерв на потім, а насправді вони повинні стояти на передових позиціях (мається на увазі виконувати головну роль під час старту). Все досить просто: запустити на готовому продукті, обкатати ідею, маючи всі компетенції та технічні можливості, і в цей період переосмислити і запилити нову версію. Тим більше, що багато продуктових компаній продають не просто продукт, а продають “Запуск”.

    Часто я чую питання від керівників, як це можливо. Те, що вони роблять протягом року, конкурент у партнерстві із продуктовою компанією зробив за два місяці. Давайте розберемося, що рухає крутими продуктами та швидкістю їхнього виведення на ринок і як перевірити реальний потенціал запуску.

    Недостатньо створити крутий продукт, який просто працює. Він має бути усвідомленим та обкатаним на бойових проектах. У продукту “під капотом” має бути не написаний код за стандартами розумних книг та курсів, які відвідують ваші співробітники. Ваші клієнти не бачитимуть цей код. Його зможе оцінити лише ваш IT-департамент. У продукту має бути команда та компетенції.

    Як визначитися із вибором шляху запуску свого стартапу? Якщо до вас приходить компанія з презентацією і без реального проекту, це рівнозначно успіху написання продукту силами своєї команди. Якщо до вас приходить компанія з реальними кейсами, які вже працюють на ринку – не сумнівайтеся, довіртеся і починайте співпрацю. У таких команд є протоптана стежка, якою в хорошому взутті можна пройти вдвічі швидше. І це явно краще, ніж самому розтоптувати взуття та натирати ноги.

    То все ж таки, який рецепт швидкого та гарантованого запуску фінтех стартапу в Україні на базі продуктової компанії?

    1. Кому не варто працювати з продуктовими чи аутсорс-командами:

    • Якщо у вас “зіркова” команда: найкращий у світі CIO або CTO, крутий маркетолог, супер бухгалтер, мегадосвідчений продакт та бізнес-аналітик, та ще й є розробники. Тоді вам точно не по дорозі з продуктовою чи аутсорсинговою командою, починайте розробку продукту та готувати запуск самотужки. Але врахуйте думку всієї зіркової команди у ТЗ.
    • Якщо ви не готові довіряти вашому майбутньому IT-партнеру та власнику продукту, ви говорите різними мовами або з першої зустрічі вам складно зрозуміти, навіщо ви один одному. Довіра – запорука успіху вашого запуску.
    • Якщо ваша мета – виключно економія бюджетів у будь-який спосіб. Не шукайте жертву своїх економічних фантазій.

    2. Кому по дорозі з продуктовими та аусторсинговими компаніями:

    • Якщо у вас є кор-команда, операційна система, бізнес, маркетинг і немає IT-департаменту, при цьому ви готові довіритися та піти в робочий продукт із продуктовою компанією.
    • У вас вже є бізнес, який вибудований, і ваш IT-штат не може приділити час новому продукту, але вони можуть адмініструвати і контролювати процес впровадження.

    Ітак, підіб’ємо підсумки. Якщо ви інвестор або CEO компанії, яка запускає стартап, то тільки вам вибирати, якою ціною буде здійснено вихід на ринок, з якою швидкістю ви підете у продажі і чи не проґавите момент. У запуску стартапу є вибір, і звучить він так: довго і дорого самотужки або вдвічі швидше з меншими витратами разом із партнером.

    Попереду ера NoCode, LowCode, SaaS рішень. І якщо не навчитися зараз бути адаптивним та довіряти IT-продуктам, які є на ринку, навряд чи буде легко утриматись у човні.

    Стартапи
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяСтартап Ocean.me запускає в Україні BNPL-сервіс
    Наступна стаття Як правильно захищати свої дані у сучасному світі

    Схожі статті

    Український фонд стартапів профінансував 57 проєктів на $2 млн

    30 Жовтня 2025

    Barclays купує фінтех-стартап BestEgg за $800 млн

    29 Жовтня 2025

    Стартап з українськими співзасновниками Fireworks AI залучив $250 млн інвестицій

    29 Жовтня 2025

    Український венчурний фонд SID Venture Partners проінвестував 3 технологічні стартапи

    29 Жовтня 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Sense Bank інтегрував ШІ-помічника в базу знань для клієнтів

    3 Листопада 202501 Хв читання

    Відтепер у базі знань Sense Bank для клієнтів працює штучний інтелект, що суттєво пришвидшує пошук…

    Coinbase впроваджує Pay by Bank для купівлі криптовалюти в Німеччині

    3 Листопада 2025

    Мінцифри оголосило про новий етап проєкту “Цифрова трансформація для України”

    3 Листопада 2025

    США та Китай узгодили умови продажу TikTok американським інвесторам

    3 Листопада 2025
    Останні по темі

    Місяць цифрової грамотності 2025: як підвищити свої цифрові навички разом із Дія.Освіта

    3 Листопада 2025

    Sense Bank інтегрував ШІ-помічника в базу знань для клієнтів

    3 Листопада 2025

    Coinbase впроваджує Pay by Bank для купівлі криптовалюти в Німеччині

    3 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту