Попри високі витрати на базові потреби, українці готові суттєво збільшувати покупки напередодні зимових свят. За даними дослідження digital-маркетингової агенції Inweb, 44% громадян планують витратити на подарунки та святкові покупки близько чверті свого місячного доходу. Водночас на необхідні витрати українці щомісяця спрямовують у середньому 77% бюджету.
Про це пише Економічна правда. Дослідження показує, що кінець року стає піковим періодом для роздрібної торгівлі: майже 5% річних витрат на продукти припадає лише на 10 днів перед Новим роком. За кількістю транзакцій ці дні дорівнюють повноцінному середньому місяцю.
Окрему динаміку демонструє покоління зумерів. Вони витрачають менше, проте більш активно шукають вигідні пропозиції: 95% — знижки, 74% — поради інфлюенсерів, 43% — інструменти ШІ для пошуку подарунків.
Попит на техніку залишається стабільним, хоча покупці частіше використовують кешбек (40%), купони (15%) та оплату частинами (56%). Це призводить до зменшення середнього чека, але збільшення кількості покупок.
У глобальному масштабі майже 47% покупців планують дарувати не матеріальні речі, а враження — сертифікати, події, подорожі. Експерти Inweb зазначають, що цей тренд на персоналізацію та емоційний досвід варто враховувати бізнесу під час формування святкових пропозицій.
Нагадаємо – у лютому Rakuten Viber дослідив, що 76% українців стали витрачати більше за останній рік. Водночас 14% респондентів намагались економити й зменшували витрати.

