Низка збоїв у необанк-проєкті monobank, який працює на банківській ліцензії “Універсал Банку”, були наслідком не оптимальної конфігурації одного з сервісів необанку та великих навантажень, а останній збій — наслідок збою сервісу Р2Р-переказів. Там підтвердили п’ять випадків падіння сервісів за останні два тижні.
Як зазначив Олег Гороховський, співзасновник компанії Fintech Band, яка керує необанком, у відповіді AIN.UA, monobank стикається з великими навантаженнями з боку клієнтів: 2,2 млн клієнтів заходять у застосунок щоденно, а щомісяця — 5,6 млн.
За його словами, причина суттєвих збоїв, зокрема від 20 та 26 липня, пов’язана із сервісом, який відповідає за взаємодію з бекофісним блоком клієнтської бази. Його конфігурація була не оптимальна і почала не витримувати пікових навантажень, була спроектована на рестарт за високих навантажень.
Перший подібний збій тривав 3 години 20 хвилин, друге аналогічне падіння — вже 50 хвилин, потім ще два на 10 і 6 хвилин відповідно.
“На сьогодні цей сервіс після рефакторингу працює стабільно і більше не падає. Також ми замовили додатковий аудит ІТ-архітектури”, — запевняє Гороховський.
Водночас короткий збій від 1 серпня трапився через тайм-аут сервісу Р2Р-переказів, який повертає контрактну книгу. Це наслідок застосування нового оновлення сервісу, який повернули до старої версії. За словами співзасновника Fintech Band, такі збої можуть траплятись декілька разів на тиждень по від 2 до 10 хвилин.