Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Ветерани зможуть отримати до 1 млн грн на розвиток бізнесу – Власна справа

    19 Грудня 2025

    Українські дослідники покращили мовлення ШІ українською

    19 Грудня 2025

    “Дія” та НАІС створюють спільну систему кіберзахисту цифрової інфраструктури України

    19 Грудня 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі інтерв’ю»Як NovaPay виходить на міжнародний ринок, та чому компанії не потрібен банк: інтерв’ю з Андрієм Кривошапко, CEO NovaPay

    Як NovaPay виходить на міжнародний ринок, та чому компанії не потрібен банк: інтерв’ю з Андрієм Кривошапко, CEO NovaPay

    6 Квітня 2023
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Вже десять років у відділеннях Нової пошти можна отримати не тільки логістичні, а й фінансові послуги. Їх надає компанія NovaPay. Вона забезпечує клієнтів Нової пошти зручними і надійними платіжними сервісами в онлайні та офлайні, а також розвиває власні продукти та послуги. Нині компанія знаходиться в процесі отримання ліцензії EMI, яка дозволить надавати фінансові послуги в Європі.

    Яку долю на ринку грошових переказів сьогодні займає NovaPay? Чому не планує отримувати банківську ліцензію в Україні? Чого очікує від виходу на європейський ринок? Про це та інше в інтерв’ю FinTech Insider розповів Андрій Кривошапко, генеральний директор NovaPay.

    • Останнім часом тільки й розмов про те, що Нова пошта почала працювати в Польщі та Литві. А як щодо NovaPay та міжнародної експансії?

    У травні 2022 року NovaPay відкрила свій офіс у Вільнюсі і подала документи на ліцензію EMI (electronic money institution – ред.). Зараз знаходимося у діалозі з Центробанком Литви. Як тільки отримаємо ліцензію, ми зможемо надавати фінансові послуги по всьому Європейському Союзі. Для нас важливо забезпечити нашим клієнтам той самий рівень фінансового сервісу, що і в Україні.

    • Чи важко отримати цю ліцензію?

    Процес ліцензування досить тривалий – як в Європі, так і в Україні. Всюди ця процедура займає приблизно рік. Я думаю, що через чотири-шість місяців ми зможемо отримати ліцензію в ЄС. До речі, вдома, в Україні, ми також подались на розширену ліцензію. Маю надію, що скоро отримаємо відповідь Нацбанку.

    • Які можливості отримає компанія із отриманням обох ліцензій?

    В Україні ми зможемо відкривати клієнтам рахунки і випускати до них картки для зручності операцій.

    В Європі – перш за все, мова йде про можливість надавати всі ті фінансові послуги, які ми надаємо в Україні – перекази, платежі тощо. Також буде можливість відкривати рахунки, емітувати картки, запровадити COD (Cash On Delivery, післяплата – ред.), причому, не тільки всередині Євросоюзу, а й міжнародний COD також.

    • Повертаючись до України, яку частку на ринку грошових переказів ви зараз в Україні займаєте?

    Якщо ми говоримо про небанківські платіжні установи, то, за даними Національного банку України, ми є лідерами і маємо долю у 45% грошових переказів.

    • Чи змінюється ця цифра рік до року?

    Вона поступово збільшувалась до війни, щороку – на 2-3%. За минулий воєнний рік частка не зменшилась, що важливо.

    • Як щодо міжнародних переказів за минулий рік – чи збільшився їхній обсяг на тлі війни?

    Звісно, у 2022 році потік міжнародних грошових переказів досить суттєво збільшився – в 19 разів у порівнянні із 2021-им. Ріст обумовили два фактори. Перший – це те, що міжнародні компанії Western Union i RIA на початку повномасштабної війни відмінили свої комісії за перекази в Україну. Другий – полягає в тому, що ми почали співпрацю із ООН і видавали українцям по всій країні грошову допомогу у рамках Продовольчої програми ООН. Як результат – 700 000 українців отримали ці кошти, а NovaPay надала їм цю послугу.

    • Яка частка оплат ваших клієнтів уже cashless?

    З кожним роком кількість безготівкових платежів збільшується. Кількість кешлес-оплат у NovaPay за результатами 2022 року нараховує 43 мільйони. Тобто, кожна третя операція у нас проходить без готівки. Найчастіше сплачують за допомогою картки у відділенні, tap-to-phone курʼєру та автосписанням через мобільний додаток.

    Були і пікові періоди, коли кожна друга транзакція була безготівкова. Наприклад, восени, через постійні ракетні обстріли росіян і проблеми зі світлом, клієнти частіше користувались оплатами через мобільний додаток, зокрема, автосписання.

    • Мені здається, доля cashless в цілому по Україні теж складає приблизно третину.

    Все вірно. Це приблизно середній показник по країні.

    • Минулого року ви запустили сервіс оплати посилок в кредит. Наскільки успішний продукт? Чим він відрізняється від BNPL-сервісу?

    Справжній BNPL-сервіс у нас тільки в планах. Посилку в кредит ми дійсно не так давно запустили, але потік заявок вже суттєвий – зараз їх кількість складає близько 1200 запитів на день. Думаю, що про успіх проєкту можна говорити тільки через рік. Але ми думаємо, що продукт буде користуватись попитом.

    Наша ціль в цьому – покрити аудиторію, яка не має доступу до банківського кредитування з тих чи інших причин. Ми досить непогано знаємо клієнта, бо він часто користується послугами Нової пошти, і ми можемо використати додаткові параметри при кредитуванні, до яких немає доступу у наших колег по ринку.

    • На яку суму зазвичай хочуть отримати кредит ваші клієнти?

    В середньому п’ять тисяч гривень. Ця послуга розрахована виключно на оплату за товар, який їде в посилці, тому для екстремумів майже немає умов. Зазвичай це 5-6-7 тисяч гривень, але є можливість отримати кредит до 50 000. Із цікавого – найчастіше таким чином купують електроніку, побутову техніку, одяг і взуття.

    • Ви самі кредитуєте клієнтів?

    Так, у нас є кредитна установа в групі компаній.

    • Які ще продукти плануєте запускати?

    Ми зараз, в першу чергу, фокусуємось на міжнародному COD. Це має бути дуже потужний фінансовий продукт, тому що таку послугу поки що ніхто не надає.

    Також оновили Сейф-сервіс, тобто Безпечну угоду. Її суть в тому, що при замовленні товару кошти блокуються на картці клієнта, і лише після отримання посилки і її перевірки переказуються відправнику. Послуга вигідна як продавцю, так і покупцю. Це досить цікавий сервіс, особливо для товарів, які продаються на маркетплейсах, як-то OLX, чи в Instagram, та коли немає довіри між продавцем і покупцем.

    Окрім того, як я казав вже, плануємо відкривати рахунки клієнтам, що пришвидшить операції і зробить їх більш зручними.

    • Чи збираєтесь випускати картки?

    Це є в планах, але будемо говорити про це, коли набере чинності закон про платіжні послуги, і у нас зʼявиться ліцензія.

    • Які регуляторні ініціативи, зміни ви б хотіли ще бачити? Що могло б полегшити чи сприяти вашій діяльності?

    Зараз в умовах повномасштабної війни регулятору взагалі щось важко радити. НБУ і так дуже багато робить. І, чесно кажучи, я задоволений прогресом, який відбувається в регуляторному полі. Є можливість донести свою думку, запускається так звана пісочниця, в рамках якої можна проводити випробування нових продуктів. Тому кардинальних змін поки не потрібно. Головне – зробити так, щоб закон нарешті набрав чинності і дав нам можливість працювати так, як працює європейський ринок, де є конкуренція не тільки серед банків, а й серед фінансових компаній. Я думаю, що це змінить ринок на краще, посилить конкуренцію, а в результаті виграє споживач.

    • Ви згадали про пісочницю регулятора – чи готова компанія брати участь у ній, коли вона повноцінно запрацює?

    Так, обов’язково. Ми готові брати участь, є ряд ініціатив, які було б цікаво пілотувати. Більше того, ми маємо справді велику клієнтську базу, одну із найбільших мереж, розвинені діджитал-канали, ми гнучкі – а це все дозволяє досить швидко і предметно побачити, чи спрацюють певні рішення і ідеї.

    • Які послуги ви надаєте бізнесу?

    В першу чергу, це COD. Ми допомагаємо бізнесу продавати і доставляємо гроші від покупця до продавця.

    Також буквально за пару місяців до початку повномасштабної війни, у грудні 2021 року, запровадили власний інтернет-еквайринг. За нашими внутрішніми оцінками, за цей час ми посіли шосту позицію за долею ринку в е-ком еквайрингу в Україні, і в нас зʼявилось більше 100 клієнтів.

    В нас є послуга із зарахування готівкової виручки – вона цікава для бізнесу, особливо того, який працює в маленьких населених пунктах, де немає доступу до банківської інфраструктури. Банківська інфраструктура постійно скорочується, тож такий сервіс може бути затребуваним серед бізнес-клієнтів.

    Наразі призупинили, але поновимо до кінця року кредитні програми для бізнесу. В тому числі BNPL – цей продукт більше для бізнесу, ніж для кінцевого споживача.

    • Ваші колеги, чи точніше, конкуренти з Укрпошти акцентують на тому, що в деяких регіонах країни вони є єдиними, хто може надавати фінансові послуги населенню. Саме тому вони хочуть, по суті, стати банком, щоб надавати широкий спектр послуг. Чи немає планів у НоваПей придбати банк або отримати банківську ліцензію?

    Ми поки що не розглядаємо банківську ліцензію, бо не бачимо у цьому особливого сенсу. Коли все ж таки закон про платіжні послуги набере чинності, і ми зможемо відкривати рахунки та емітувати картки, то єдине, для чого нам могла б знадобитися банківська ліцензія – це залучення депозитів. Але наразі у нас немає такої мети.

    До речі, про конкурентів і фінансові послуги. У нас є неймовірна кількість історій, коли конкуренти вже чи ще не працювали на прифронтових чи деокупованих територіях, а відділення Нової пошти були єдиним місцем, де можна було отримати фінансові послуги від NovaPay. Зняти гроші, здійснити платежі, отримати допомогу від ООН, переказати гроші – все це можна було зробити у відділеннях Нової пошти.

    • Як ви вважаєте, більш ефективна для ринку конкуренція між банками і фінансовими компаніями, чи співпраця?

    Якщо ми говоримо про платіжний ринок, то тут чим більше гравців, тим краще. До речі, дуже сильно це відчувається в Європі. Коли українці приїжджають в будь-яку європейську країну, одразу стикаються з необхідністю відкрити рахунок. І це зазвичай вимагає багато часу, до чого українці не звикли. У цьому сенсі Україна далеко попереду Європейського Союзу. І якщо конкуренція буде посилюватись, для платіжного ринку, це буде тільки плюс.

    Якщо ж ми говоримо про якісь нові цікаві фінансові продукти, то тут колаборація була б не зайвою.

    • Чи не побоюєтеся конкуренції зі сторони іноземних гравців, які, напевно, прийдуть на український ринок після перемоги?

    Я взагалі апологет конкуренції. Якщо будуть заходити іноземні гравці – для ринку це добре. Як кажуть, щука потрібна для того, щоб карась не спав. Якщо заходить потужний гравець з новими технологіями, новими знаннями, це тільки підживить ринок. Споживач виграє від цього.

    • За якими фінтех-трендами у світі ви слідкуєте найбільше? Ну, наприклад, зараз знову всі розмови точаться навколо штучного інтелекту.

    Я намагаюся слідкувати за всіма новими цікавими рішеннями, прогресом на різних ринках і в цілому озиратися навколо. Так, штучний інтелект зараз знову на хвилі, навіть точиться боротьба між Гуглом та іншими гравцями у цій сфері. Але, чесно кажучи, проривних речей для фінансового ринку з боку штучного інтелекту я поки не бачу. Це може бути прорив, але не зараз. Нам кожні 20 років кажуть, що штучний інтелект забере у нас робочі місця, але поки що не забрав.

    Якщо говорити про Європу, то тут помітний тренд у тому, що великі банки не хочуть конкурувати з фінтехом. Вони більше зацікавлені в великих, корпоративних клієнтах, кредитуванні, а не в платіжному ринку. Тому цей ринок залишається для менших гравців – EMI. Наприклад, Revolut, TransferGo, Wise і т.д. Я думаю, що цей тренд буде посилюватись. Тому що, знову ж таки, мій особистий досвід доводить, що в банку в Євросоюзі відкрити рахунок дуже складно. Фінтех-гравці, в свою чергу, більш спритні, клієнтоорієнтовані, технологічні.

    • Чи вдалося вам реалізувати заплановане, незважаючи на повномасштабну війну, у 2022 році? І які плани ставите перед компанією на 2023?

    На 2022-ий ми багато чого планували, і багато чого реалізували. Деякі плани відтермінували зі зрозумілих причин, деякі – скоригували під потреби клієнтів, наприклад, саме так зʼяаилась Посилка в кредит. Головне із них втілили – і опрацювання можливості європейської експансії, і запуск кредитних продуктів, і, звісно, забезпечення для Нової пошти якісних фінансових послуг, а для українців – стабільних переказів та платежів.

    Стосовно планів. Я б розділив відповідь на це питання на дві частини. Перший блок – про ліцензії. Як я вже неодноразово казав, ми очікуємо на отримання ліцензії Electronic Money Institution в Литовській Республіці, що дозволить нам іти в ногу з Новою поштою в Європі і надавати фінансові послуги українцям там. Також чекаємо на розширені ліцензії в Україні і в Молдові.

    Другий блок – про продукти. Щодо приватних клієнтів, то для них спільно з Новою поштою ми продовжимо розвивати Посилку в кредит і Сейф сервіс, будемо допомагати здійснювати грошові перекази в Україну і платежі. Окрім того, в планах – запровадження можливості відкривати рахунки та випускати картки, але про те трохи згодом. В частині бізнесу – тут на часі міжнародний COD, еквайринг, прийом торгової виручки тощо.

    Одним словом, покращувати свої позиції в Україні, надаючи фінансові послуги для найкращого клієнтського досвіду. Посісти гідне місце на європейській фінтех-мапі з продуктами, цікавими як для українців, так і для європейців.

    Технології Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяBloomberg створить модель ШІ для фінансів
    Наступна стаття AI HOUSE запускає нову офлайн-школу з глибинного навчання та компʼютерного зору: як взяти участь у навчанні

    Схожі статті

    Ветерани зможуть отримати до 1 млн грн на розвиток бізнесу – Власна справа

    19 Грудня 2025

    Українські дослідники покращили мовлення ШІ українською

    19 Грудня 2025

    “Дія” та НАІС створюють спільну систему кіберзахисту цифрової інфраструктури України

    19 Грудня 2025

    ШІ стимулює економічне зростання Європи — Лагард

    19 Грудня 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Ветерани зможуть отримати до 1 млн грн на розвиток бізнесу – Власна справа

    19 Грудня 202502 Хв читання

    З нового року в Україні розширюється державна програма грантів «Власна справа» для ветеранів. Про це…

    Українські дослідники покращили мовлення ШІ українською

    19 Грудня 2025

    “Дія” та НАІС створюють спільну систему кіберзахисту цифрової інфраструктури України

    19 Грудня 2025

    ШІ стимулює економічне зростання Європи — Лагард

    19 Грудня 2025
    Останні по темі

    Ветерани зможуть отримати до 1 млн грн на розвиток бізнесу – Власна справа

    19 Грудня 2025

    Українські дослідники покращили мовлення ШІ українською

    19 Грудня 2025

    “Дія” та НАІС створюють спільну систему кіберзахисту цифрової інфраструктури України

    19 Грудня 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту