Постійний перегляд поточних цілей та стратегій належить до базових задач підприємця. Якщо йдеться про засновника стартапу, відповідати на нові виклики і підлаштовуватися під зміну бізнес-середовища доводиться буквально щодня. Проте існує декілька пріоритетних сфер, без посиленої уваги до яких можна не сподіватися на успіх починання. Ось вони:
- Здібності. Які саме вміння роблять вашу команду здатною до перемог? Які додаткові навички є у засновників і чи відповідають вони вашому баченню майбутнього компанії? Цілком можливо, що “команда мрії” вашого стартапу — це не ті самі люди, які приведуть її до успіху після масштабування. Ваша задача як засновника — вчасно зрозуміти, що компанія потребує нових умінь, і знайти відповідних людей.
- Технології. Чи має ваш бізнес якусь технічну перевагу над конкурентами? Чи можна на основі технологій, які ви використовуєте, масштабувати проєкт? Чи дозволяють вони керувати компанією, не вдаючись до ручного управління? Відповіді на ці питання дозволять вам сформувати пропозицію інвесторам і розробити маркетингову стратегію. Подумайте і про захист від конкурентів: хорошу технологію має бути складно наслідувати.
- Час. Правильно обраний момент для запуску стартапу може надати поштовх вашому бізнесу. І навпаки: якщо ринок не готовий до вашого продукту або не існує технологій, здатних забезпечити його функціонування, він, скоріше за все, не “вистрелить”. Ідеальний варіант — підніматися на хвилі трендів, які щойно зароджуються.
- Корпоративна культура. Засновник сучасного менеджменту Пітер Друкер казав, що “культура їсть стратегію на сніданок”. Найсильніша стратегія не буде втілена в життя, якщо у вас немає злагодженої команди для її імплементації. Тому вам потрібні розумні та віддані своїй (вашій) справі люди, готові докладати зусиль і працювати спільно над досягненням мети.
- Співпраця. Працюючи в команді, успіху можна досягти тільки разом. Так само разом можна зазнати поразки. Тому важливо бути впевненими, що всі співробітники знаходяться в одному човні і мають спільне бачення того, що, як і чому вони роблять. Якщо інші співзасновники чи працівники не мають чіткої картини того, що відбувається, або не отримують задоволення від своєї діяльності, складно буде мотивувати їх рухатися далі.
Співпраця між членами вашої команди та їхні здібності, технології, які ви використовуєте, правильний таймінг для виходу на ринок та сильна корпоративна культура — це той фундамент, без якого вам складно буде побудувати успішний стартап. Створюючи бізнес на основі цих п’яти ключових факторів, ви зможете показати його цінність для ринку і сформуєте базу для подальшого масштабування проєкту.