Сьогодні, 12 травня, ПриватБанк оприлюднив звіт за 2022 рік. Незважаючи на всі виклики та випробування, пов’язані з повномасштабним вторгненням, банк залишався операційно ефективним, завершив 2022-й з чистим прибутком у понад 30 млрд грн, збільшив кредитування малого та мікро-бізнесу, а також залучив більше роздрібних клієнтів.
Основні результати за 2022 рік
Чистий прибуток ПриватБанку в 2022 році склав 30,2 млрд грн – це на 14% менше у порівнянні з 2021-м, проте це також максимальний результат у банківському секторі України. При цьому сума річних дивідендів, які ПриватБанк сплатить в державний бюджет найближчими тижнями, складає 24,15 млрд грн.
За підсумками року результат від обслуговування клієнтів ПриватБанку склав 42,8 млрд грн, від управління ліквідністю – 7,2 млрд грн.
Як повідомили в банку, незважаючи на зростання інфляції, валютного курсу, додаткові витрати на підтримку роботи персоналу та операційної стабільності, операційні витрати залишились практично на попередньому рівні, збільшившись лише на 5%.
Підтримка бізнесу
Кількість активних бізнес-клієнтів ПриватБанку за підсумками попереднього року складає 765,2 тисяч. Банк займає частку в 47% на ринку юросіб та частку в 62% – на ринку ФОП.
У 2022 році ПриватБанк видав кредитів малому та середньому бізнесу на 23,8 млрд грн, що на 25% більше, ніж у 2021-му. У тому числі було видано кредитів агробізнесу на 13,3 млрд грн, збільшивши портфель таких кредитів у 3,7 раза. Кількість бізнес-клієнтів, які отримали фінансування, склала 19,8 тисяч, а середній чек – 1,2 млн грн.
Кількість активних клієнтів Приват24 для бізнесу зросла за рік на 29% – до 462 тис.
Забезпечення безготівкових розрахунків
За підсумками 2022 року кількість активних POS-терміналів у мережі ПриватБанку склала майже 223 тис штук, а обсяг транзакцій, здійснених через ці пристрої, зріс на 17% у порівнянні з попереднім роком до 551 млрд грн.
Затребуваною послугою стала “Готівка на касі”, за допомогою якої клієнти банку отримали 18,3 млрд грн.
Кількість терміналів самообслуговування ПриватБанку – 10 000, банкоматів – 5000, відділень – 1000. Це 80% від довоєнної кількості.
Діджиталізація
Загальна кількість активних клієнтів банку за підсумками минулого року складає 18,3 млн, що на 150 тисяч більше, ніж роком раніше. Кошти, залучені від населення, виросли на 107,7 млрд грн минулого року.
Кількість активних користувачів Приват24 нині складає 13,1 млн, зростання цього показника з моменту повномасштабного вторгнення склало 1,3 млн.
7 млн клієнтів скористалися електронним підписом у 2022 році.
ПриватБанк займає частку в майже 56% на ринку активних платіжних карток, 68,1% – на ринку зарплатних карток, 41,8% – на ринку пенсійних карток.
70% клієнтів ПриватБанку здійснюють платежі через мобільний застосунок Приват24, 18% – через вебверсію Приват24, 3,7% – через термінали самообслуговування.
За підсумками минулого року, ПриватБанк займає частку в 62% на ринку грошових переказів. З початку повномасштабного вторгнення клієнти банку здійснили 1 млрд p2p-переказів на суму 2 трлн грн, а також 28 млн міжнародних переказів на суму $9 млрд.
За результатами дослідження, проведеного на замовлення ПриватБанку серед українців-активних користувачів банківських послуг, 70% українців користуються послугами ПриватБанку, 55% – вважають ПриватБанк основним банком, 45% – вважають його найбільш доступним банком.
Інновації
На початку 2022 року банк був змушений терміново переносити всі сервіси з дата-центру в Дніпрі, поруч з яким влучила російська ракета, у хмару. Після початку вторгнення Національний банк дозволив банкам перехід у хмару, тож протягом шести тижнів ПриватБанк завершив цей процес. Загалом, зазначають у банку, всі важливі застосунки та послуги були розгорнуті та повноцінно запрацювали у хмарному середовищі через 45 днів після початку активної фази бойових дій.
За словами Євгена Заіграєва, на початку вторгнення десятки проєктів, над якими працював ПриватБанк, але які не стосувалися безперервної діяльності банку, було призупинено. Натомість влітку минулого року робота над більшістю з них була відновлена, тому що клієнтам потрібні сучасні послуги. Зараз ПриватБанк працює над новими продуктами і послугами, деякі з них можуть бути запущені ще до кінця цього року.