Дослідження Європейської комісії виявило, що соціальна мережа X Ілона Маска є найбільшим сере інших каналом для розповсюдження російської дезінформації. Аналіз, який проводився протягом трьох місяців в країнах ЄС — Іспанії, Польщі та Словаччині, показав, що X значно відстає від кодексу практики ЄС щодо стандартів боротьби з дезінформацією.
Як зазначає Bloomberg, у Єврокомісії вважають, що платформи повинні посилити свою пильність у боротьбі з “війною ідей”, яку веде росія, особливо напередодні національних та європейських виборів наступного року.
Twitter був однією з десятків компаній, що керують соціальними мережами, які підписали добровільний кодекс поведінки, коли він був запущений у 2018 році. Але після того, як його придбав Ілон Маск, який здійснив ребрендинг компанії в X, вона вийшла з кодексу ЄС.
“X, колишній Twitter, який більше не підпадає під дію кодексу, є платформою з найбільшою часткою неправдивих і дезінформаційних повідомлень”, — сказала віцепрезидент Єврокомісії Віра Юрова.
Така заява прозвучала після того, як 44 компанії, які все ще є підписантами кодексу, серед яких зазначаються Meta, Google і TikTok, надали свої перші повні звіти про дотримання кодексу.
Юрова повідомила, що в період з січня по квітень Google закрив понад 400 каналів YouTube, які брали участь в “операціях впливу”, пов’язаних з російською державою, і видалив рекламу з 300 сайтів, пов’язаних з російськими пропагандистськими агентствами. За її словами, перевірка фактів на TikTok щодо коротких відеороликів російською, українською та білоруською мовами також призвела до 211 видалень, а пошукова система від Microsoft знизила рейтинг “сумнівної інформації” за сотнями тисяч запитів, пов’язаних з війною.
Хоча кодекс є добровільним, його положення лежать в основі нового законодавства ЄС, відомого як Закон про цифрові послуги, який набув чинності минулого місяця і загрожує величезними штрафами в розмірі до шести відсотків від світового обороту компаніям, які його порушують.
“Пан Маск знає, що він не зіскочить з гачка, залишивши кодекс, тому що тепер у нас є Закон про цифрові послуги, який повністю виконується… Моє повідомлення для Twitter: ви повинні жорстко дотримуватися закону. Ми будемо спостерігати за тим, що ви робите”, — додала Юрова.
Боротьба ЄС з дезінформацією набуває все більшого значення, оскільки зростає обізнаність про спроби росії вплинути на європейську громадську думку. Брюссель зацікавлений у тому, щоб онлайн-платформи наполегливо працювали над обмеженням дезінформації напередодні виборів до ЄС.
За словами віцепрезидента Єврокомісії, ризик, який становить російська тактика в Інтернеті, “є особливо серйозним”. Вона зазначає, що російська держава розпочала війну ідей, щоб забруднити інформаційний простір.
Вона також повідомила, що напередодні європейських виборів розпочалася робота над запобіжними заходами для запобігання масованих потоків дезінформації за допомогою генеративного штучного інтелекту.