Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Вибір редакції»Як створити власний благодійний фонд? Досвід криптобіржі EXMO

    Як створити власний благодійний фонд? Досвід криптобіржі EXMO

    3 Вересня 2022
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Сергій Жданов, СЕО криптобіржі EXMO

    24 лютого 2022 року не тільки життя кожного українця, а й українського бізнесу змінилось. Власникам довелося переміщати, перепрофілювати та навіть ліквідувати свої підприємства. Декому вдалося втриматись на плаву та навіть виділяти гроші на допомогу Україні.

    EXMO – глобальна криптовалютна біржа – опинилася серед таких бізнесів і відкрила фонд допомоги постраждалим від російської агресії українцям. У цій статті Сергій Жданов, СЕО EXMO, поділився коротким посібником про те, як відкрити власний фонд, заснований на особистому досвіді.

    Продумайте чітку мету та аудиторію, якій хочете допомогти

    Благодійний фонд не лише виділяє гроші на добрі справи та допомагає, а й акумулює кошти, щоб це робити. Цільова аудиторія будь-якого фонду ділиться на дві категорії: ті, кому фонд допомагає, та донори, які перераховують гроші фонду.

    По-перше, вам потрібно визначитися, кому саме ви хочете допомогти, а за можливості – максимально звузити цю аудиторію. “Я хочу закупляти амуніцію на ЗСУ” – це дуже розмита ідея, а ось “я хочу забезпечити бронежилетами 5 рівня всіх бійців 54 бригади ЗСУ” – чітка і зрозуміла.

    Ми в EXMO відразу прийняли рішення сфокусуватися на допомозі постраждалим цивільним особам: зробили форму-заявку, яку будь-хто міг заповнити, щоб отримати допомогу. Це призвело до того, що вже через тиждень заявки почали рости в геометричній прогресії, на їхню обробку працівники витрачали по 12 годин на день і все одно не встигали, зростала кількість шахрайських запитів. Так, нам вдалося допомогти багатьом людям, але цього було замало, а сил витрачено дуже багато.

    Згодом ми сфокусувалися на допомозі волонтерським організаціям та конкретним установам: дитячим будинкам, будинкам престарілих, реабілітаційним центрам тощо. Так ми витрачаємо набагато менше сил, при цьому кошти використовуються максимально ефективно.

    Придумайте, де брати гроші

    Якщо у вас є свої гроші і їх чимало, вам пощастило. Але якщо у вас тільки багато ентузіазму – повірте, цього достатньо, щоб почати. На тлі російської агресії в Україні відкрилося багато нових фондів, міжнародні організації охоче виділяють гроші на особисті ініціативи та й просто українці, як і люди з усього світу, з радістю поділяться з вами грошима на добру справу.

    Гроші можна шукати скрізь: робити спільний краудфандинг на умовну Монобанку та звертатися до клієнтів / партнерів / друзів / фоловерів у соцмережах, робити запити на гранти у міжнародних організаціях, звертатися до інших фондів. Ці організації та фонди є скрізь: достатньо ввести відповідний запит в гуглі і ви натрапите на безліч корисної інформації.

    Мати вузьку та зрозумілу аудиторію важливо також і для пошуку донорів. Чим чіткіша ваша ідея, чим краще окреслено коло нужденних і засоби, які потрібні для допомоги їм, тим більша ймовірність того, що ви зберете гроші.

    У нашому випадку перший внесок в 1 млн доларів ми зробили самі, ще 500 000 вдалося зібрати в перші два тижні після оголошення про створення фонду завдяки нашому криптоком’юніті.

    Створюйте сторінки у соціальних мережах, максимально висвітлюйте вашу роботу, контактуйте з медіа для просування. Це важливо задля ефективного збору коштів.

    І, звичайно ж, обов’язково висвітлювати результати вашої роботи, звітувати за витрачені гроші, виставляти фото та будь-які матеріали, які підтверджують виконану роботу. Все це згодом конвертується у гроші для фонду: вас знаходитимуть самі організації та пропонуватимуть допомогу.

    Знайдіть команду однодумців

    Ідеї, гроші – це все добре. Але головна складова – це люди, які будуть з вами. Ідеально, якщо це будуть ваші друзі / співробітники, які розділяють ідею / просто знайомі, які хочуть допомогти.

    Ви навіть не уявляєте, як багато людей, які щиро готові допомагати безоплатно. Коли ми відкрили фонд, кинули клич серед команди EXMO і за день із 200 людей 74 виявили бажання допомогти з операційною роботою, серед них був і С-level менеджмент. І це було ще 1 березня, коли рівень напруги серед усіх був максимально високим.

    Будьте готові до того, що не всі, хто викличеться допомогти, будь то знайомі чи колеги, зрештою пройдуть з вами шлях до кінця. Це нормально, адже волонтерство не завжди просто поєднати із основною роботою. Тому не відмовляйте охочим допомогти і не звужуйте можливу команду. У справі волонтерства для кожного знайдеться завдання: обробляти заявки, контактувати з донорами, з постачальниками, шукати цільову для допомоги, виставляти пости в соцмережах і багато іншої операційної роботи.

    Переконайтеся, що ви справді зможете виконати поставлену мету

    Перш ніж починати, ви повинні чітко продумати весь шлях. Хто ваші кінцеві користувачі? Хто постачальники? Чи зможуть вони забезпечити те, що вам потрібно в потрібній кількості? Чи домовилися ви з усіма людьми у ланцюжку допомоги, щоб довести розпочате до успішного результату?

    Не може бути нічого гіршого, ніж якщо ви візьмете у людей гроші, але не зможете їх витратити так, як обіцяли. Перш ніж розпочинати благодійну діяльність, перевірте все тричі, продумайте план Б, В та Г на випадок, якщо в початковому задумі щось піде не так.

    Чи створювати юридичну особу?

    Звичайно, правильно створити офіційну благодійну організацію та діяти під її егідою. Це дає важливі переваги: вам буде простіше отримувати гранти, інші фонди та організації охоче виділятимуть вам гроші. А в деяких випадках, якщо у вас немає офіційного фонду, організації не зможуть виділити вам гроші зовсім.

    Однак тут є один істотний мінус: втрата часу. Створення юридичної особи потребує часу та коштів на підготовку чималої кількості документів, їх подання та реєстрацію. Тому, якщо чесно, ми цього досі не зробили.

    До речі, наш (неофіційний) фонд EXMO Save Ukraine охоче виділяє гроші ентузіастам і без офіційних документів. Якщо ми довіряємо людині і впевнені у її чистих намірах та можливостях, то із задоволенням виділимо гроші для волонтерської діяльності. Швидше за все, так робить не лише наш фонд.

    Напевно, ідеальний шлях – почати реалізацію добрих справ прямо зараз, не відкладаючи оголошувати краудфандінг, для якого вам не потрібна офіційна особа. А коли справа стане на рейки і почне масштабуватися, можна починати готувати документи.

    Не розпочинайте з надто амбітних цілей

    Амбітні плани – це чудово, але спочатку краще взяти невеликий пілотний проект, перевірити та налагодити схему вашої подальшої роботи на ньому, а вже потім брати завдання побільше / збільшувати кількість реципієнтів вашої допомоги.

    Головне – не кидати задум, якщо щось не одразу вийде. Ми теж робили помилки, але швидко на них вчилися. У підсумку, ми допомогли вже сотням людей на 1,5 мільйона доларів, як і раніше, успішно збираємо гроші і утримуємо багато важливих українських організацій.

    Приєднуйтесь до добрих справ. Сьогодні вони потрібні Україні як ніколи.

    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяGoogle дозволить альтернативні способи оплати в більшій кількості країн
    Наступна стаття LG Electronics запускає платформу для торгівлі NFT на смарт-телевізорах

    Схожі статті

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 202501 Хв читання

    Візуальна соціальна мережа та пошукова система Pinterest представила асистента для шопінгу на базі штучного інтелекту,…

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту