Яна Левада, директорка департаменту з розвитку бізнесу NovaPay
Рік тому, 13 грудня 2023 року, NovaPay першим серед небанків презентував власний платіжний застосунок, створений із фокусом на потреби клієнтів. Вже на старті для користувачів були доступні всі звичні фінансові операції – платежі і перекази по Україні, миттєвий випуск віртуальної картки. Також – і унікальні функції: оформлення посилки в кредит та сплата за неї; вигода, яка нараховується за оплату послуг доставки та комісії з післяплати. Згодом у додатку зʼявилась можливість придбати власні облігації NovaPay та інші продукти та фічі. Розповідаю про річні підсумки роботи, ключові продукти, та як ми крокували.
Менше витрат, більше можливостей
Сьогодні багато українців шукають способи заощадити і завжди мати гроші під рукою. Ми в NovaPay розуміємо це і тому пропонуємо сервіси, які допомагають, з одного боку, зекономити, з іншого – дати доступ до коштів, коли вони потрібні. Тому передусім запустили такі продукти та програми:
- Вигода – одна з улюблених функції клієнтів – можливість оплачувати послуги Нової пошти з вигодою 50% на доставку та комісію з післяплати. Цією послугою клієнти скористалися близько 4 мільйонів разів, зекономивши таким чином 60 млн грн.
- Посилка в кредит з’явилась наприкінці 2022 року – тоді її можна було оформити у відділеннях Нової пошти, а із запуском мобільного додатку вона стала доступною і в ньому. Наприклад, минулого місяця 64% кредитів на посилки були оформлені саме у застосунку. Українці у додатку взяли таких позик на загальну суму 233 млн гривень.
- Розстрочка – наша перша спроба самостійного діджитального кредитного продукту. І нею з моменту запуску за неповні півроку скористалися понад 16,5 тисяч клієнтів, оформивши позики на понад 500 млн грн.
Платежі – без зайвих зусиль
Ми в NovaPay знаємо, що наші клієнти часто роблять багато платежів і переказів, тому допомогли їм здійснювати їх максимально швидко, без зайвих кроків і затримок. Тут протягом року – часом першими на ринку, часто разом з іншими учасниками – впровадили такі фічі:
- Парсинг IBAN. Українці звикли швидко “кидати гроші на картку”, але, як відомо, з цього року НБУ обмежив P2P-перекази. Тож, клієнти стали частіше сплачувати за реквізитами, а це пʼять полів даних, в яких можна заплутатись, та ще й витратити значно більше часу, ніж раніше. Ми подбали про те, щоб клієнтам було простіше із цим – запровадили парсинг IBAN. Ніхто до того такого не робив. Достатньо вставити абсолютно всі дані в поле IBAN, і система самостійно розставить всю інформацію – рахунок, ІПН/ЄДРПОУ, отримувача, суму, призначення платежу – на потрібні місця. А ще є можливість відсканувати номер рахунку камерою телефону чи завантажити фото або PDF-файл – тут так само відбудеться магія – миттєвий платіж замість довгих копіювань і вводів.
- Шаблони та автоплатежі. Регулярні платежі – від комунальних послуг до передплат – так само більше не потребують “ручного” втручання. Система сама подбає про своєчасність оплати, позбавляючи необхідності постійно тримати це в голові. Достатньо одного разу створити шаблон та налаштувати автоплатіж.
- Розділення оплати. Функція дозволяє поділити вже оплачений рахунок між кількома користувачами NovaPay. Це ідеальне рішення для обідів з друзями, спільних подарунків чи поїздок. Кожен розуміє свою частку до оплати, а всі розрахунки відбуваються швидко та прозоро.
З думкою про майбутнє: інвестиції та накопичення
Навіть у складні часи українці продовжують шукати способи збереження та примноження своїх коштів. На жаль, поки через регуляторні обмеження ми не можемо запропонувати клієнтам добре знайомі їм депозити. Тому запустили альтернативний інвестиційний інструмент – корпоративні облігації. За відгуками наших клієнтів, він ще й допомагає їм диверсифікувати напрями вкладень і часто вигідніші за ті самі депозити. До речі, NovaPay (ТОВ «НоваПей Кредит») став першою приватною компанією в Україні, яка у воєнний час випустила корпоративні облігації з публічною пропозицією. Вже у лютому цього року першим на ринку запровадили можливість купити власні цінні папери через свій мобільний застосунок. Купівля облігацій у додатку займає кілька хвилин та кілька кліків. З лютого понад 3000 клієнтів стали власниками корпоративних облігацій NovaPay. Їх придбали у застосунку на понад 400 млн грн, а загалом українці інвестували у цінні папери близько 740 млн грн.
Ще один зручний, проте не інвестиційний інструмент для зборів і накопичень – Кейс. Завдяки Кейсам користувачі створюють спеціальні рахунки для різних цілей – організовують волонтерські збори, накопичують на подорожі, великі покупки тощо. За три місяці наші клієнти відкрили понад 20 тисяч таких Кейсів.
А що для бізнесу?
Основні наші клієнти — це e-com – магазини, торговці, ФОПи. Ми розуміємо, що для них важливо максимально спростити фінансову рутину, щоб виділити більше часу на ведення бізнесу. Саме тому у мобільному застосунку NovaPay ми збираємо все необхідне для легкого обслуговування бізнесу. Наразі тут можна дуже швидко відкрити рахунок для ФОП, отримати віртуальну бізнес-картку та онлайн-доступ до основних фінансових сервісів. Ще – оформлювати довіреності, а також вносити та знімати готівку із рахунку у відділеннях Нової пошти зі штрихкодом у застосунку NovaPay.
На сьогодні 28 тисяч підприємців вже відкрили рахунки ФОП у NovaPay. Більше половини з них – понад 16 тисяч – зареєструвались онлайн у застосунку та оформили віртуальну бізнес-картку, а 3,5 тисячі користувачів – вже отримали фізичні картки до своїх рахунків. Одна із переваг, яку відзначають наші клієнти-ФОПи, – це те, що післяплату за свої товари вони отримують день у день, швидше отримують доступ до грошей і знову спрямовують їх у розвиток бізнесу.
На зв’язку 24/7
Нам важливо бути з нашими клієнтами на зв’язку, допомагати в процесі користування нашими послугами. За обслуговування саме клієнтів застосунку відповідають 150 агентів служби підтримки. Щодня наші співробітники відповідають орієнтовно на 700 питань у будній день і 500 питань у вихідний – вживу, електронною поштою, у чатах.
Ми цінуємо зворотний зв’язок від наших клієнтів. Кожен коментар, кожна пропозиція допомагають нам вдосконалювати додаток та розвиватися. А найбільш цікаві ідеї реалізовуємо в оновленнях застосунку. Так, зі старту запуску застосунку ми отримали від клієнтів 280 унікальних пропозицій, 45% з яких вже реалізували у додатку, а деякі фічі втіляться у життя у майбутніх релізах. Тож слідкуйте за оновленнями, а застосунок сам розповість про ключові фічі.
… Рік роботи нашого мобільного додатку підтвердив, що ключ до успіху – чути клієнтів і реагувати на їхні потреби. Результат безцінний – їхня довіра до нашого застосунку. За рік кількість користувачів NovaPay досягла майже 470 тисяч, а щодня до нас приєднується 1300 нових клієнтів. І все ж, ми продовжуємо вдосконалювати наш продукт, щоб забезпечити клієнтів ще зручнішими фінансовими рішеннями. Ми регулярно презентуємо оновлення – за рік залончили 26 релізів для Android та 22 для iOS. Вдячні кожному за довіру та залученість у розвиток застосунку. Далі буде.