З моменту запуску в листопаді минулого року компанією OpenAI чат-бот ChatGPT захопив світ. Він може писати програмний код та статті, знаходити відповіді на питання як пошукова система тощо. Бізнес відразу зацікавився можливостями, які йому може надати генеративний ШІ, та активно тестує технології штучного інтелекту, зокрема і ChatGPT.
Охорона здоров’я
Ще до появи ChatGPT галузь охорони здоров’я використовувала чат-ботів для планування прийомів і навіть оцінки симптомів. Очікується, що запуск нових складніших ботів на ринку прискорить цю тенденцію.
“Генеративні моделі мають потенціал для виконання широкого спектру завдань у сфері охорони здоров’я”, – вважає Яїр Льюїс, доктор медичних наук, старший віце-президент ШІ-платформи для первинної медичної допомоги Navina. “Вони можуть революціонізувати спосіб взаємодії пацієнтів і лікарів, доступу до інформації, вони можуть допомагати з медичною документацією та з прийняттям клінічних рішень”.
Doximity, американський онлайн-сервіс для медичних працівників, випустив бета-версію чат-бота на основі ШІ, який допомагає лікарям виконувати адміністративні завдання, наприклад, складати апеляційні листи до страховиків. До слова, у лютому ChatGPT склав іспит на отримання лікарської ліцензії в США.
Проте є серйозне “але”: щоб бути корисними у медичній практиці, ці моделі штучного інтелекту мають бути оптимізовані для цих конкретних завдань, пройти ретельне тестування та підтвердження, запевняють науковці.
Нерухомість
У сфері нерухомості брокери стали, мабуть, найвідомішими безпосередніми користувачами ChatGPT. Вони відмічають здатність чат-бота складати списки будинків, що відповідають конкретним запитам.
Компанія State Street Realt, що базується у Флориді, США, регулярно використовує ChatGPT для таких завдань, як розрахунок іпотечних платежів, аналіз інвестиційних угод і складання угод. В компанії впевнені, що ця технологія може дозволити брокерам і агентам з нерухомості зосередитися на клієнтах, а не на рутинній роботі з операціями з нерухомістю.
PR та маркетинг
Популярність ChatGPT як інструменту для копірайтингу зросла практично миттєво. Написання пресрелізів, сторітелінг та аналітичні статті – штучний інтелект робить процес створення контенту швидшим і доступнішим для малого бізнесу та підприємців.
Як приклад – Taboola, відома публічна рекламна компанія зі штаб-квартирою в Нью-Йорку, експериментує зі штучним інтелектом і працює над інтеграцією ChatGPT на свої платформи, щоб спростити процес створення реклами. А глобальна маркетингова та PR-компанія Wunderlich Kaplan Communications, що має понад 25 років досвіду, вже використовує ШІ-технологію, щоб пришвидшити процес написання контенту. Вона впровадила спеціальну форму, в якій клієнти вводять усю необхідну інформацію про свій бізнес, а штучний інтелект, аналізуючи ці дані, створює пресрелізи чи інші матеріали.
Обслуговування клієнтів
Обслуговування клієнтів за своєю природою включає багато повторюваного тексту, який часто є шаблонним. Нещодавно стало відомо, що Meta, Canva та Shopify використовують технологію, яка лежить в основі ChatGPT, щоб відповідати на запитання клієнтів.
Ще одним прикладом є канадська компанія Ada, яка автоматизує взаємодію брендів з клієнтами. Ada співпрацює з ChatGPT для подальшого вдосконалення свого сервісу.
ЗМІ
Технологічне онлайн-видання CNET опублікувало десятки статей, створених з використанням штучного інтелекту, починаючи з листопада 2022 року. Компанію розкритикували за те, що вона не розкривала інформацію про створення контенту за допомогою ШІ. Нині ж повідомляється, що видання звільнило майже 10% працівників. Невже штучний інтелект зайняв їхнє місце?
BuzzFeed у січні оголосив своїм співробітникам, що працюватиме з OpenAI для персоналізації контенту та покращення своїх тестів. 14 лютого BuzzFeed запустив власний формат вікторин на основі ШІ під назвою Infinity Quizzes.
Як український бізнес використовує штучний інтелект?
На початку лютого український стартап 3DLOOK, що працює над технологією сканування людського тіла по фото, вирішив найняти ChatGPT замість SMM-менеджера. “Не потрібна страховка, онбординг, один на один з керівником, performance reviews і так далі, в даному випадку ШІ безпосередньо замінює людину як мінімум на 90% за функціоналом”, – розповів засновник і CEO стартапу Вадим Роговський.
Щоправда, повністю замінити SMM-менеджера штучним інтелектом компанія все-таки не зможе. ChatGPT писатиме адаптовані під соцмережі дописи, а підбір фото й технічне завдання – на плечах диджитал-маркетолога, розповідають в 3DLOOK.
Компанії DevRain, яка займається розробкою програмного забезпечення, використовує ChatGPT для створення текстів публікацій для соцмереж та блогу, текстів вакансій, листів потенційним клієнтам. До слова, гендиректор компанії Олександр Краковецький за допомогою штучного інтелекту нещодавно написав книгу ChatGPT Prompt Book, яка має на меті навчити правильно спілкуватися з ChatGPT.
Також днями стало відомо, що великий український ритейлер “Епіцентр” використовує штучний інтелект для створення контенту, елементів програмного коду, рекламних банерів та голосових повідомлень. Як зазначають в компанії, якість контенту, згенерованого ШІ, додатково перевіряє редактор. Проте робота нейромереж дозволяє значно зменшити час для пошуку інформації, а також автоматизувати рутинні завдання.
Вас також зацікавить – ChatGPT: тимчасовий хайп чи революційна технологія? Що думає український фінтех