У 2023 році сума, яку покупці витратили на замовлення з маркетплейсів, зросла на 7% у світі та на понад 23% в Україні. Кількість замовлень зросла ще більше – на 35%.
Про це повідомляє Admitad, проаналізувавши понад 120 млн замовлень з маркетплейсів по всьому світу та понад 3,2 млн замовлень в Україні. Дослідження включає статистику з понад 150 маркетплейсів, серед яких як світові гіганти, такі як Alibaba та Amazon, так і провідні українські маркетплейси, такі як Rozetka, OLX, Prom.ua тощо.
Середній чек покупки на маркетплейсі у світі в 2023 році становив 23 долари, тоді як в Україні – 20 доларів. Найбільшу кількість замовлень зробили жителі обласних центрів, серед яких Київ, Львів, Дніпро, Харків, Вінниця, Одеса, Луцьк, Полтава та Запоріжжя.
Топ товарних категорій за часткою в загальній кількості українських продажів на маркетплейсах торік виглядає наступним чином:
- Електроніка – 29%
- Дім та сад – 15,9%
- Мода – 14,6%
- Інструменти – 7%
- Автозапчастини – 6,7%
- Спортивні товари – 5,8%
- Краса та здоров’я – 5,3%
- Лампи та освітлення – 5,1%
- Мати та діти – 3,3%
- Іграшки та хобі – 3,2%
- Інше – 4,1%
У світі інтереси користувачів за минулий рік розподілилися між модою (24%), електронікою (17,1%), товарами для дому та саду (13,4%), косметикою (7%), іграшками та товарами для хобі (4,8%), автозапчастинами (4%) та спортивними товарами (3,6%).
Також серед ключових трендів e-commerce минулого року:
- Стрімке зростання мобільних продажів по всьому світу. Глобальна частка мобільних замовлень у всіх покупках з маркетплейсів зросла з 22% до 34%. В Україні зростання було ще стрімкішим минулого року – з 25% до 38%.
- Користувачі продовжують активно використовувати кешбек-опції при покупках на маркетплейсах як і у 2022, так і минулого року, – на кешбек-сервіси припало до третини всіх покупок.
- Все більше маркетплейсів використовують партнерський маркетинг для прискорення зростання продажів.