Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Ощадбанк і Український Жіночий Конгрес запускають проєкт з фінансової грамотності для жінок

    23 Травня 2025

    Apple планує випустити розумні окуляри наприкінці 2026 року

    23 Травня 2025

    “Податок на Google” приніс українському бюджету понад 3,5 млрд грн за перший квартал 2025 року

    23 Травня 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі матеріали»Visa, Mastercard, PayPal впроваджують ШІ-агентів: як це змінить електронну комерцію?

    Visa, Mastercard, PayPal впроваджують ШІ-агентів: як це змінить електронну комерцію?

    8 Травня 2025
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Найбільші у світі платіжні компанії Visa, Mastercard та PayPal фактично проголосили нову еру цифрової комерції – агентний ШІ (Agentic AI). Усі три нещодавно майже одночасно представили ініціативи, що дозволять запускати ШІ-агентів, які не лише допомагатимуть споживачам з вибором товарів і оформленням замовлень, але й здійснюватимуть транзакції від їхнього імені.

    За прогнозами, ринок агентів штучного інтелекту зросте з $5,1 млрд у 2024 році до $47,1 млрд до 2030 року, тобто середньорічний темп росту становитиме 44,8%.

    В компаніях впевнені – незабаром мільйони людей покладатимуться на ШІ, щоб знайти ідеальний товар, дослідити локацію для відпустки або здійснити покупки за списком. Це нові виклики для безпеки та довіри, але це також величезні нові можливості трансформації комерції, подібно до того, як здійснювався перехід від покупок у фізичних точках до онлайн-шопінгу.

    Ініціативи трьох найбільших платіжних компаній щодо Agentic AI включають:

    1. Visa Intelligent Commerce – це платформа, створена для підтримки агентів зі штучним інтелектом у виконанні довірених, токенізованих транзакцій по всьому світу.
    2. Agent Pay від Mastercard – рішення замінює платіжну інформацію цифровими токенами для безпеки. Споживачі можуть встановлювати параметри, за якими ШІ-агент може здійснювати покупки.
    3. PayPal Agent Toolkit дозволяє розробникам інтегрувати платіжні процеси в агентний ШІ.

    Розглянемо детальніше ці ініціативи.

    Visa Intelligent Commerce

    У рамках нової ініціативи Visa співпрацює з такими лідерами галузі, як Anthropic, IBM, Microsoft, Mistral AI, OpenAI, Perplexity, Samsung, Stripe, щоб повністю розкрити потенціал ШІ для трансформації комерції. Як зазначають в компанії, Visa прагне перетворити комерцію на основі ШІ, яка сьогодні є футуристичною, відносно невідомою концепцією, на безперебійний, безпечний та персоналізований досвід як для продавців, так і для споживачів.

    Ініціатива Visa Intelligent Commerce містить набір інтегрованих API та комерційну партнерську програму для ШІ-платформ, дозволяючи розробникам безпечно та масштабно розгортати потужності Visa в комерції на основі ШІ. Тобто, простіше кажучи, компанії, які створюють ШІ-агентів, отримують доступ до платіжної мережі Visa, дозволяючи ШІ знаходити та купувати товари.

    Visa Intelligent Commerce пропонує:

    • Картки, готові до використання штучним інтелектом. Дані картки замінюються на токени, підвищуючи безпеку для споживачів та спрощуючи платіжні процеси для розробників. Ці реквізити підтверджують, що обраний споживачем агент має право діяти від його імені, додаючи до комерції на основі ШІ елемент перевірки особистості. Тільки споживач може дати агенту вказівки, що робити й коли активувати платіжні реквізити.
    • Персоналізація на основі ШІ. Усе перебуває під контролем споживача. Споживачі з власної згоди діляться основними відомостями про витрати та покупки з картки Visa, щоб покращити роботу агента та персоналізувати рекомендації товарів.
    • Прості та безпечні платежі на основі ШІ. Споживач легко встановлює ліміти та умови витрат, надаючи чіткі інструкції для транзакцій, які здійснює агент. «Сигнал» про покупку передається Visa в режимі реального часу, що дозволяє компанії здійснювати контроль за транзакціями та допомагати з вирішенням спорів.

    Agent Pay від Mastercard

    Mastercard також минулого тижня оголосила про запуск програми агентських платежів Mastercard Agent Pay. Це новаторське рішення інтегрується з ШІ-агентами, щоб забезпечити більш персоналізований та безпечний платіжний досвід в електронній комерції.

    В основі рішення – токенізація, що сьогодні є основою багатьох платіжних інструментів, зокрема мобільних безконтактних платежів, зберігання карток та паролів, програмованих платежів (таких як регулярні витрати та підписки). В рамках Mastercard Agent Pay платіжний гігант також співпрацюватиме з технологічними компаніями, як-от Microsoft, IBM та ін. для масштабування комерції на основі ШІ.

    Як це працюватиме:

    1. Mastercard Agent Pay має на меті забезпечити персоналізовані рекомендації та аналітику, які вже надаються на розмовних платформах.
    2. Наприклад, покупець планує вечірку з нагоди дня народження та дає завдання ШІ-агенту підібрати святковий одяг на основі свого стилю, місце проведення на основі прогнозів погоди, а також сплатити за це все.
    3. Невелике підприємство зможе використовувати свого агента зі штучним інтелектом для обробки поставок та управління логістикою, а роздрібний торговець зможе надати більш персоналізований досвід клієнту, рекомендуючи відповідні товари, безкоштовну доставку та винагороди.

    В пріоритеті рішення Mastercard Agent Pay – безпека. Тому програма вимагатиме реєстрації та перевірки агентів зі штучним інтелектом, після чого вони зможуть здійснювати безпечні платежі від імені своїх користувачів. Водночас удосконалена технологія токенізації дозволить ініціювати платежі через розмовні інтерфейси та проводити їх у мільйонів продавців різного розміру, які сьогодні підтримують онлайн-комерцію. Кожен гравець у ланцюжку, від споживачів до емітентів та продавців, зможе розпізнавати транзакції, що здійснюються ШІ-агентами, забезпечуючи більшу прозорість. Споживачі, в свою чергу, матимуть повний контроль над тим, що агент купує від їхнього імені, та авторизовуватимуть платежі за допомогою біометричної автентифікації.

    PayPal Agent Toolkit

    PayPal анонсував своє рішення для агентної комерції на події, присвяченій оголошенню квартальних результатів роботи 29 квітня. Компанія запустила перший у галузі віддалений сервер Model Context Protocol (MCP) і дозволила провідним розробникам ШІ-агентів безперешкодно інтегруватися з API PayPal.

    Це означає, що тепер будь-який бізнес може створювати агентські інтерфейси, які дозволяють клієнтам здійснювати оплату, відстежувати відправлення, керувати рахунками-фактурами тощо, і все це на базі PayPal і в інтерфейсі ШІ-агента.

    За словами Алекса Крісса, CEO PayPal, ці інструменти вирішують такі проблеми, як управління складними системами та численні інтеграції, пропонуючи легку інтеграцію з API PayPal для створення надійних, адаптованих та спостережуваних робочих процесів ШІ-агентів. Цей стратегічний крок, за словами керівників компанії, спрямований на те, щоб надати розробникам можливість створювати складні, швидкі, ефективні та безпечні комерційні інтерфейси.

    Для продавців, у свою чергу, агентська комерція представляє можливість зростання. PayPal наголосив, що має на меті допомогти продавцям охопити нових клієнтів, водночас забезпечуючи критично важливу для споживачів довіру та безпеку.

    Агентські інструменти PayPal є частиною можливостей платформи PayPal Open, що формують основу для екосистем торгівлі під управлінням ШІ-агентів. Останні зможуть взаємодіяти з інфраструктурою PayPal для управління комплексними процесами покупок, від лістингу товарів та обробки платежів до управління запасами та вирішення суперечок.

    Що далі?

    ШІ-агенти – це революція в електронній комерції. Роздрібні торговці, які хочуть отримати вигоду від цієї нової віхи, повинні оптимізувати всі свої процеси та вчасно надавати ШІ-агенту точну інформацію щодо залишків у режимі реального часу, цін, спеціальних пропозицій, аби ці дані відображалися в рекомендаціях агента споживачеві.

    Водночас покупці оптимістично налаштовані щодо використання ШІ-агента як консьєржа, який може планувати, купувати та оплачувати за них, заощаджуючи час і зусилля. Але успіх агентської комерції залежатиме від побудови довіри, забезпечення прозорості та тісної співпраці з регуляторами для захисту споживачів.

    Клієнти хочуть отримати:

    • надійність – щоб рівень довіри до агентів зростав, необхідна надійна перевірка ШІ-агентів, моніторинг поведінки в режимі реального часу та чіткі звіти;
    • прозорість – споживачам потрібна чітка видимість того, що автоматизовано, а що вимагає їхнього схвалення;
    • розуміння – коли ШІ-агент обиратиме бренд X замість бренду Y, споживачі захочуть зрозуміти фактори, що впливають на рішення, — ціну, якість, репутацію бренду, сталий розвиток, швидкість доставки тощо. Постачальники платіжних послуг повинні співпрацювати з роздрібними торговцями, щоб стандартизувати це розкриття даних.
    Технології Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяMastercard об’єднується з британським фінтех-стартапом Cardstream для розвитку відкритого банкінгу
    Наступна стаття НБУ поетапно відновлює банківські вимоги для стимулювання кредитування

    Схожі статті

    Ощадбанк і Український Жіночий Конгрес запускають проєкт з фінансової грамотності для жінок

    23 Травня 2025

    Apple планує випустити розумні окуляри наприкінці 2026 року

    23 Травня 2025

    “Податок на Google” приніс українському бюджету понад 3,5 млрд грн за перший квартал 2025 року

    23 Травня 2025

    Співзасновник Google Сергій Брін подарував акції Alphabet на $700 мільйонів

    23 Травня 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Ощадбанк і Український Жіночий Конгрес запускають проєкт з фінансової грамотності для жінок

    23 Травня 202501 Хв читання

    Ощад та Український Жіночий Конгрес починають масштабну програму підвищення фінансової грамотності жінок в регіонах України.…

    Apple планує випустити розумні окуляри наприкінці 2026 року

    23 Травня 2025

    “Податок на Google” приніс українському бюджету понад 3,5 млрд грн за перший квартал 2025 року

    23 Травня 2025

    Співзасновник Google Сергій Брін подарував акції Alphabet на $700 мільйонів

    23 Травня 2025
    Останні по темі

    Ощадбанк і Український Жіночий Конгрес запускають проєкт з фінансової грамотності для жінок

    23 Травня 2025

    Apple планує випустити розумні окуляри наприкінці 2026 року

    23 Травня 2025

    “Податок на Google” приніс українському бюджету понад 3,5 млрд грн за перший квартал 2025 року

    23 Травня 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту