Одна з провідних світових платіжних систем Visa представила три нові рішення на основі штучного інтелекту для підвищення безпеки цифрових платежів. Нові продукти націлені на зменшення рівня шахрайства під час миттєвих платежів з рахунку на рахунок, а також платежів без присутності картки (card not present, CNP).
А всього місяць тому ще один платіжний гігант Mastercard створив власну модель генеративного штучного інтелекту, щоб допомогти тисячам банків у своїй мережі оцінювати підозрілі транзакції в режимі реального часу та визначати, чи є вони шахрайськими.
Visa та Mastercard – лише приклади того, як фінансові компанії по всьому світу впроваджують штучний інтелект та використовують цю передову технологію для створення нових продуктів та покращення клієнтського досвіду. Нижче розглянемо, як ШІ впроваджують відомі фінтех-компанії.
PayPal
PayPal використовує алгоритми ШІ, перш за все, для аналізу історії транзакцій, уподобань і поведінки клієнтів. Збираючи ці дані, компанія може пропонувати персоналізовані варіанти оплати, що забезпечує безперебійність транзакцій. Також PayPal використовує штучний інтелект і моделі машинного навчання, щоб спростити процес оформлення замовлення в один клік. Система штучного інтелекту попередньо вибирає для кожного клієнта бажаний спосіб оплати, автоматично вносить адресу доставки та інші дані, що пришвидшує чекаут.
Окрім того, PayPal використовує механізми виявлення шахрайства, керовані штучним інтелектом, щоб захистити транзакції. Алгоритми ШІ постійно аналізують дані транзакцій, порівнюючи з шаблонами та виявляючи нетипові дії, які можуть вказувати на шахрайство. Саме ШІ дозволяє швидко виявляти й реагувати на потенційні загрози.
А на початку 2024 року провідна платіжна компанія світу представила нові продукти, які використовують штучний інтелект, для торговців. Зокрема останні можуть налаштувати свої профілі з підписками та рейтингами, створити персоналізовані пропозиції з кешбеку та отримувати розширену інформацію про вподобання та звички клієнтів.
Revolut
У лютому цього року британський фінтех та відомий необанк Revolut запустив функцію захисту клієнтів від шахрайства на основі штучного інтелекту. ШІ допомагатиме визначити, чи існує ймовірність того, що операція є шахрайською, тобто у клієнта обманом виманюють гроші. Якщо це так, то система відхилятиме платіж.
Функція втручається, коли виявляє високу ймовірність шахрайства, спонукаючи користувачів переоцінити транзакцію та інформуючи їх про поширені тактики шахрайства. Revolut також може перенаправити клієнта в чат зі спеціалістом з протидії шахрайству, який поставить йому додаткові питання, щоб визначити, чи є він ціллю шахраїв.
Від початку тестування нової функції Revolut заявив про зниження на 30% збитків від шахрайства з картками, зокрема було попереджено випадки, коли гроші надсилалися для сумнівних інвестицій.
Nubank
Відомий бразильський необанк Nubank, який обслуговує понад 90 мільйонів клієнтів у Латинській Америці та має капіталізацію в $38 млрд (станом на осінь 2023 року, а по прогнозам – до $100 млрд до 2026 року), вважає штучний інтелект квантовим стрибком у технологіях, поряд з персональними комп’ютерами, інтернетом, мобільними телефонами та хмарними обчисленнями.
У 2021 році фінтех придбав компанію Olivia, яка спеціалізується на використанні вдосконалених алгоритмів штучного інтелекту, щоб надавати користувачам фінансові консультації та покращити управління особистими фінансами.
Також Nubank розробив ШІ-інструмент Precog для покращення взаємодії з клієнтами. Precog використовує штучний інтелект для прогнозування потреб клієнтів у режимі реального часу, аналізуючи такі показники, як кількість кліків у застосунку. Крім того, Nubank використовує ШІ як інструмент для вирішення різноманітних питань, пов’язаних із обслуговуванням клієнтів – від розроблення рекомендацій до автоматизації підтримки.
Binance
У квітні минулого року найбільша криптобіржа Binance представила свій освітній чат-бот на основі ChatGPT під назвою Binance Sensei, повністю інтегрований в бібліотеку освітніх ресурсів Binance Academy. За допомогою чат-бота користувачі отримують чіткі та зрозумілі відповіді, вводячи ключові слова або ставлячи питання в інтерфейсі чату, що забезпечує більш зручний процес навчання.
Нагадаємо, що Binance Academy, заснована в 2018 році, є широкомасштабним освітнім центром, що надає різні типи контенту, включаючи статті, посібники, відео та глосарії, більш ніж 30 мовами. Його основна місія — демократизувати доступ до знань про блокчейн та криптовалюти для людей з різним рівнем знань.
Stripe
Один із найдорожчих фінтех-стартапів у світі Stripe навесні минулого року в рамках співпраці з OpenAI інтегрував модель штучного інтелекту GPT-4 у свою систему обробки цифрових платежів. Це сталося невдовзі після оголошення OpenAI про випуск більш потужної GPT-4.
Інтеграція ШІ дозволила розробникам програмного забезпечення Stripe швидко та оперативно отримувати короткі відповіді замість того, щоб шукати їх у документації для розробників. Бізнес-клієнти компанії, в свою чергу, тепер можуть отримувати доступ до бізнес-аналітики зручно за допомогою природної мови замість того, щоб писати запити до бази даних.
Які переваги можуть отримати фінансові компанії від впровадження ШІ?
Як бачимо, фінтехи використовують штучний інтелект для різних задач. Його можуть застосовувати не лише фінтех-компанії, а й інші фінансові установи, зокрема:
- Банки: як традиційні, так і цифрові банки можуть використовувати штучний інтелект для обслуговування клієнтів, виявлення шахрайства, кредитного скорингу та запуску чат-ботів.
- Страхові компанії: страховики використовують ШІ для обробки претензій, оцінки ризиків, андеррайтингу та персоналізованого обслуговування клієнтів.
- Компанії з управління активами: менеджери активів використовують ШІ для оптимізації портфеля, аналізу ринку та алгоритмічної торгівлі.
- Хедж-фонди: хедж-фонди використовують ШІ для кількісного аналізу, торгових стратегій і управління ризиками.
- Платіжні процесори: компанії платіжної індустрії використовують ШІ для запобігання шахрайству, моніторингу транзакцій і підвищення ефективності обробки платежів.
- Кредитні спілки: кредитні спілки можуть використовувати штучний інтелект для оцінки ризиків, обслуговування компаній-членів і в процесі схвалення кредитів.
- Фірми венчурного капіталу: венчурні компанії використовують штучний інтелект для інвестиційного аналізу, належної перевірки та виявлення перспективних стартапів.