Британський антимонопольний регулятор розпочав розслідування щодо пошукового бізнесу Google. Справа стане першим розслідуванням, проведеним згідно з новим законодавством про конкуренцію, яке набуло чинності на початку 2025 року.
Як йдеться у пресрелізі регулятора, Управління з питань конкуренції та ринків (CMA) вивчатиме домінуюче становище Google на ринку пошуку та пошукової реклами. За даними CMA, компанія контролює 90% усіх пошукових запитів у Великій Британії, а її рекламними послугами користуються понад 200 тисяч рекламодавців.
Регулятор вважає, що ефективна конкуренція могла б знизити вартість пошукової реклами, що еквівалентно економії близько £500 на домогосподарство щорічно.
Google пообіцяла співпрацювати зі CMA, щоб нові правила приносили користь усім типам вебсайтів.
Очікується, що регулятор прийме рішення щодо розв’язання питання до жовтня. Серед можливих заходів – вимога до Google надати іншим компаніям доступ до даних, які вона збирає.
Нагадаємо, що наприкінці грудня польська платформа електронної комерції Allegro подала позов проти Google – технологічного гіганта звинувачують у навмисному просуванні власного сервісу порівняння цін у результатах пошуку за рахунок конкурентів. Раніше у такій же справі Google зобов’язали сплатити штраф на суму $2,7 млрд, накладений антимонопольними регуляторами ЄС.