Резервний банк Індії виклав плани щодо низки нових фінтех-розробок, включаючи “розмовні” платежі на основі штучного інтелекту в національній системі миттєвих платежів UPI та публічну цифрову платформу для надання безконтактних кредитів. Центральний банк визнає потенціал ШІ для уможливлення діалогових платежів, що дозволить користувачам голосом ініціювати та завершувати транзакції.
Як зазначив регулятор у “заяві про розвиток та регуляторну політику”, опублікованій в рамках оголошення монетарної політики, цей канал буде доступний як у смартфонах, так і в каналах UPI на базі функціональних телефонів. Прагнучи розширити фінансову інклюзію, РБІ також працює над офлайн-платежами в UPI.
Для прискорення транзакцій на невеликі суми в UPI минулого року було запущено гаманець на пристрої під назвою UPI-Lite. Продукт набув популярності й наразі обробляє понад десять мільйонів транзакцій на місяць. Щоб сприяти використанню UPI-Lite, банк планує спростити здійснення офлайн-транзакцій за допомогою технології NFC.
Тим часом, заохочуючи фінтех-компанії та стартапи пропонувати кредитні продукти, РБІ працює над тим, щоб розв’язати проблему, пов’язану з тим, що дані, необхідні для оцінки кредитоспроможності, зберігаються в різних організаціях в окремих системах, що перешкоджає безперешкодному та своєчасному наданню кредитів.
Минулого року він розпочав пілотний проєкт з зацифрування кредитів за кредитними картками Kisan, тестуючи наскрізне зацифрування процесу кредитування в безпаперовий і безпроблемний спосіб. Наразі пілотний проєкт триває, і перші результати є “обнадійливими”.
Зараз розробляється цифрова платформа, яка полегшить безперебійний потік необхідної цифрової інформації до кредиторів. Наскрізна цифрова платформа матиме відкриту архітектуру, відкриті API та стандарти, до якої всі гравці фінансового сектору зможуть безперешкодно підключатися за моделлю “під’єднуй і працюй”.