Дослідження української ІТ-компанії SoftServe показало зростання продуктивності праці основних IT-процедур у середньому на 30-40% при використанні ChatGPT. На стільки в середньому зростала ефективність серед розробників, що використовували у роботі чат-бот зі штучним інтелектом, порівнюючи з розробниками, що не користувалися ChatGPT.
Як зазначає “Інтерфакс-Україна”, посилаючись на дані співзасновника і члена ради директорів SoftServe Тараса Кицмея, ШІ на сьогодні в IT-галузі стає інструментом, який дає змогу зняти з людей навантаження рутинною роботою, залишивши їм high level.
“Одне з досліджень наша компанія зробила, створивши 1,3 тис. різних кейсів із програмування, тестування, дизайну тощо. І щоразу брали: один розробник робить старим способом, а другий – робить із ChatGPT. Знаєте, наскільки продуктивність праці підвищилася в середньому? На 30-40%”, – сказав Кицмей.
Результати 1500 проведених експериментів показали, що інтеграція генеративного ШІ в роботу виробничих команд може призводити до зростання продуктивності у всіх її дисциплінах, і як результат, в середньому, дозволяє зменшити час на виконання задач всією командою на 31%, а результативність команди може зрости на 45%.
Згідно з дослідженням, завдяки інтеграції ШІ процес розробки вимог може бути продуктивнішим на 44%, в архітектурному дизайні підвищення продуктивності може сягнути 39%, а прирости продуктивності в інженерів-розробників та інженерів з контролю якості сягають +48% та +62% відповідно.
У дослідженні взяли участь понад 1000 співробітників компанії з семи країн, які мали різні ролі та проєктний досвід, а також досвід роботи з різноманітними технологіями. Учасників поділили на групи відповідно до спеціалізації, ролей, технологій та рівнів. Їм дали однакові завдання, які вони мали виконувати з використанням GPT 3.5/4.0 моделей (експериментальна група) та без них (контрольна група), що дозволяло порівняти вплив застосування генеративного штучного інтелекту на продуктивність та швидкість виконання завдань.
Приріст продуктивності Кицмей називає “рушійною силою, яка всіх рухає”, в якій компанія бачить майбутнє. Як наступний крок там планують автоматизувати ChatGPT або інші подібні інструменти.