Кінець року – традиційний час підбиття підсумків та складання прогнозів на наступний рік. Для галузі фінтеху, яка динамічно розвивається, це особливо актуально, адже гравці ринку прагнуть знати, які тренди впливатимуть на їхню діяльність та визначатимуть вектор розвитку сфери.
Олексій Рубан, директор з інновацій NovaPay, в бліц-інтерв’ю для FinTech Insider розповів про те, як розвиватимуться і співіснуватимуть діджитальні та офлайнові фінансові послуги, а також детальніше зупинився на двох “гарячих” трендах – цифровому банкінгу та цифрових послугах для бізнесу.
- Як ви оцінюєте рівень розвитку і проникнення в Україні Digital banking в контексті приватних клієнтів, пересічних українців?
Цифровий банкінг в Україні – нова норма, і ми спостерігаємо все більший перехід фінансових послуг у більш зручний і доступний формат для людей – у їхній смартфон. Банківські установи та фінансові компанії постійно оновлюють свої додатки, роблячи їх зручнішими та дружніми до користувачів. NovaPay також демонструє, як цифрові канали полегшують фінансову рутину клієнтів, більше того – роблять її вигідною.
- Чи “житимуть” ще при цьому класичні офлайнові фінансові послуги?
Попри тренд на цифровізацію, офлайн-сервіси все одно залишаються актуальними. Не всі і не всюди мають можливість користуватися цифровими послугами з різних причин, тому треба враховувати потреби усіх груп населення. Банк в телефоні – це чудово, але часом цього замало.
- І що в підсумку?
Тренд на цифровий банкінг точно житиме, цей канал однозначно становитиме більшу частину фінансової інфраструктури. Проте офлайн-формати не зникнуть. Варто говорити про поєднання обох форматів, що забезпечить інклюзивність і доступність фінансових послуг для всіх.
- А як розвиваються діджитальні фінансові послуги для бізнесу, зокрема, малих і середніх підприємств?
Тренд цифрових послуг для українських малих і середніх підприємств останні 5-7 років набирає обертів. На відміну від фізичних осіб, для яких мобільні додатки почали розвиватися значно раніше, для МСП саме останніми роками почали впроваджувати фінансові онлайн-сервіси, які спрощують управління бізнесом.
- Як ви це бачите на прикладі NovaPay?
Ми щодня співпрацюємо з ФОПами та середніми компаніями. Це дозволяє нам розуміти нагальні потреби та запити цих клієнтів, у тому числі на розширення спектру фінансових послуг. Зараз ФОПи можуть відкрити рахунок онлайн у нашому додатку, оформити картку до нього, проводити усі можливі платежі та перекази, отримувати електронні виписки та довідки, оформляти довіреності до рахунку й отримувати кредити. Усе це — цифрові рішення, які роблять облік фінансів, управління оборотами та контроль лімітів набагато простішими та зручними.
- Що буде із цим трендом найближчим часом?
Ми вважаємо, що цей тренд збережеться і, ймовірно, навіть посилиться. Державна політика розвитку бізнесу стане каталізатором для подальшого переходу МСП до цифрових форматів. В поточних умовах реформ та обмежень виникає природний запит на онлайн-інструменти, які дозволяють зручно управляти фінансами.
Тому цифровізація для малих і середніх підприємств в Україні — це не просто тренд, а й відповідь на потребу. Отже, і попит на цифрові послуги з боку МСП зростатиме.