У 2024 році українці придбали в інтернеті товарів та послуг на загальну суму 239 млрд гривень, що на 25% більше порівняно з попереднім роком. Про це йдеться у дослідженні, проведеному компаніями Promodo та SimilarWeb, передає delo.ua.
Як пояснили експерти, частка електронної комерції в українському ритейлі досягла 10%. В Україні наразі нараховується близько 11 млн інтернет-покупців, які в середньому здійснюють 17 онлайн-покупок на рік із середнім чеком близько 1300 гривень.
Водночас середній чек в усіх категоріях товарів знизився на 17% порівняно з 2023 роком, що свідчить про те, що українці стали обережніше витрачати кошти та надають перевагу доступній ціні. Найбільше зростання доходів у другому півріччі 2024 року продемонстрували категорії харчових продуктів та алкоголю – на 53% у гривнях.
Кількість відвідувань інтернет-магазинів у цьому сегменті зросла лише на 25%. У категорії електроніки дохід збільшився на 18% у гривнях, але середній чек просів на 30% через те, що споживачі надають перевагу дешевшим аналогам.
Аптечний сегмент показав зростання доходу на 12% у гривнях при збільшенні кількості покупок на 20%. Цікаво, що середній чек у цій категорії зріс на 50%, оскільки споживачі замовляли ліки онлайн у пошуках вигідніших пропозицій. Категорія одягу та взуття, навпаки, продемонструвала спад доходів на 4% у гривнях, а середній чек знизився на 13%.
Нагадаємо – кількість інтернет-користувачів в Україні на початку 2025 року сягнула 31,5 мільйона осіб, що становить 82,4% від загальної чисельності населення. Дані свідчать про позитивну динаміку – протягом 2024 року кількість українців, які користуються мережею, зросла на 690 тисяч осіб, що відповідає приросту на 2,2%.