На сайтах багатьох маркетплейсів та інтернет-магазинів ще можна побачити останні спеціальні пропозиції до Black Friday, а бренди вже готові підбивати підсумки найголовнішого розпродажу року. За оцінками партнерської мережі Admitad Україна, цього року українці витратили на Black Friday на 35% більше, ніж торік. Найактивніше покупці купували одяг та взуття, електроніку, товари для дому та косметику.
Водночас глобальне зростання продажів протягом тижня Black Friday порівняно з минулим роком склало лише 8% за кількістю продажів і 9% за сумою продажів. Український ринок випереджає світову динаміку як за темпами зростання у річному обчисленні, так і за інтенсивністю купівельної активності. Минулого року стрибок кількості продажів порівняно зі «спокійним періодом» склав 57%. Цього року українці збільшили свою активність на 70%, а витрати — на 106%. При цьому покупці все частіше говорять, що знижки на Black Friday вже не такі спокусливі, як раніше.
Маркетплейси, на які торік припадало понад 60% покупок у всьому світі, цьогоріч лише зміцнили своє домінування: понад 67% усіх онлайн-замовлень було зроблено з них протягом тижня Black Friday. В Україні вони мають такий самий рівень домінування і на них припадає близько 65% покупок протягом тижня розпродажів.
Ці товарні категорії, за підрахунками Admitad Україна, принесли найбільшу частку продажів серед українців:
- Електроніка — 27%
- Одяг та взуття — 13%
- Дім і сад — 11%
- Краса та здоров’я — 9%
- Інструменти — 7,8%
- Автомобілі, запчастини та аксесуари — 6,6%
- Лампи та освітлення — 6%
- Спорт та розваги — 5,4%
- Іграшки та хобі — 4,3%
- Ремонт — 4,2%
- Інші — 5,7%
Якщо порівнювати цю статистику з результатами торішнього розпродажу, то значно просіли замовлення категорії «Лампи та освітлення» та «Електроніка», натомість зросла популярність одягу та взуття, а також товарів для догляду за собою та спорту. У топі також з’явилися нові лідери — товари з категорій «Іграшки та хобі» та «Ремонт».
Також у дослідженні зазначається, що вплив кешбек-сервісів на покупки українців став ще більш значущим. Цього року покупці знову застосували кешбек до більш ніж 25% своїх онлайн-покупок. Можливість отримати кешбек з покупки для багатьох користувачів стає визначальним фактором при виборі магазину або навіть конкретного товару.
Відсоток мобільних замовлень протягом тижня розпродажів збільшився з 40,5% до 52,4% порівняно з минулим роком. Це ще одне підтвердження зростаючої ролі мобільних пристроїв у житті покупців та їхнього величезного впливу на електронну комерцію в Україні.